لینک های دسترسی

Breaking News

نشست مقامات عالی رتبه افغان و جامعه جهانی در کابل


اقای غنی در این نشست گفت که شرکای بین المللی افغانستان باید وابستگی میان گذار امنیتی، سیاسی و اقتصادی این کشور را درک کنند.
اقای غنی در این نشست گفت که شرکای بین المللی افغانستان باید وابستگی میان گذار امنیتی، سیاسی و اقتصادی این کشور را درک کنند.

به ادامه نشست مقامات بلند رتبه افغان و جامعه جهانی که شب گذشته توسط رئیس جمهور افغانستان افتتاح گردید، امروز نیز نمایندگان هر دو طرف روی تعهدات که در کنفرانس های توکیو و لندن صورت گرفته بود بحث و گفتگو نمودند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قبل از ظهر امروز در نشست مقام های عالی رتبه ( (SOM در بیانیه خود در خصوص تعهدات کنفرانس لندن معلومات داد و پلان های افغانستان را بخاطر تطبیق طرح های خود کفائی، تشریح کرد.

این نشست که شب گذشته رسماً توسط رئیس جمهور غنی آغاز شد، به هدف رسیدن به توافق با جامعه جهانی الی زمان برگزاری نشست های سال آینده ناتو در وارسا در خصوص امنیت و نشست بروکسل که در رابطه به توسعه اقتصادی بحث خواهد شد، دایر گردید.

رئیس جمهور غنی گفت که در زمان تدویر کنفرانس لندن حکومت ما جدید بود، اما اکنون به یک اداره کامل و کارا مبدل شده است.

رئیس جمهور غنی گفت " در آن کنفرانس ما تعهد نموده بودیم که مبارزه با فساد اداری را در اولویت کاری خود قرار دهیم و برای تحقق این تعهد اقدامات جدی را روی دست گرفتیم".

رئیس جمهور افغانستان همچنان گفت که روند اصلاحات را دربخش های گوناگون آغاز کرده است.

وی در این خصوص ازاصلاح سیستم خدمات ملکی، ساختار مجدد برنامه رشد ظرفیت ها مبتنی بر نتایج، اصلاحات در سیستم عدلی و قضای، گمرکات و رسیدگی به قضیهء کابل بانک نام برد.

رئیس جمهورغنی گفت که افغانستان نیاز به ایجاد بازارهای دارد که شرکت ها رقابت سالم کنند، تا شغل ایجاد گردد و اینگونه همکاری بین دولت و سکتور خصوصی اقتصاد کشور را تقویت نماید.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی در رابطه به پروسه صلح گفت که در صورت مساعد بودن شرایط و آمادگی جانب مقابل برای تأمین صلح در کشور، این بحث ادامه خواهد یافت، تا جنگ و کشتار مردم بیگناه خاتمه یابد.

رئیس جمهور در پایان سخنرانی خود تأکید نمود که حکومت افغانستان برای رشد اقتصادی تعهد مستحکم دارد و همچنان بخاطر ساده سازی قانون مالیات اقداماتی را روی دست خواهد گرفت.

در این نشست بر علاوه مسئولین عالی رتبه دولت افغانستان، مقامات بیش از ۳۰ کشور جهان و ۴۰ سازمان بین المللی، حضور دارند

قراراست وزیر مالیه افغانستان عصر امروز نتایج این نشست را در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران ارایه کند.

XS
SM
MD
LG