لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در شرق افغانستان؛ به شمول یک طالب، چندین نفر کشته شدند 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

یک مقام محلی طالبان در ولایت ننگرهار گفت که در جریان تظاهرات در شاهراه جلال‌آباد-تورخم،‌ به شمول یک طالب، چندین نفر کشته شدند.

عرفات مهاجر، مدیر اطلاعات و فرهنگ گذرگاه تورخم گفت که مقامات به باشندگان محلی دستور دادند که زمین‌های کنار جادهٔ جلال‌آباد-تورخم را تخلیه کنند تا زمینه برای اعمار یک ساختمان جدید گمرگ مساعد شود.

مهاجر افزود که در پاسخ به این دستور، باشندگان محلی هرج و مرج بر پا کردن و در جریان درگیری یک مقام طالبان و شماری از افرادی که به گونهٔ غیرقانونی "زمین‌ها را اشغال کرده بودند" کشته شدند.

او افزود که تظاهرات و درگیری‌ها سبب مسدود شدن جادهٔ کلیدی جلال آباد- تورخم نیز شد.

جمال کوتوال، باشندهٔ محلی و شاهد عینی این رویداد گفت که مقامات طالبان گفته اند که زمین‌ها دولتی است و باشندگان محلی، شماری از گروه‌‌های کوچی، می‌گویند که زمین‌ها مربوط آنان می‌شود.

شماری از باشندگان محلی که در تظاهرات اشتراک کرده بودند به فرانس‌پرس گفتند که در جریان درگیر حد اقل سه نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

آنان گفتند که اگر به این مشکل رسیدگی نشود، تظاهرات ادامه خواهد یافت.

تا حال در مورد افراد کشته شده معلومات بیشتر نشر نشده است و طالبان نیز نگفته اند که این افراد چگونه کشته شده اند. اما ویدیو‌های نشر شده در رسانه‌های اجتماعی مظاهره کنندگان را در حالی در حال فرار نشان می‌دهد که صدای گلوله باری نیز به گوش می‌رسد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در سال ۲۰۲۱، تظاهرات در این کشور به ندرت راه اندازی می‌شود و در مورد آن به ندرت گزارش داده می‌شود.

این در حالی است که در پایان هفتهٔ گذشته، باشندگان محلی در ولایت بدخشان پس از آن دست به تظاهرات زدند که مقامات امنیتی طالبان کشتزارهای کوکنار را تخریب کرده و با اعتراض کنندگان درگیر شدند.

مقامات طالبان گفته اند که در این جریان حد اقل دو نفر کشته شدند.

گروه

XS
SM
MD
LG