لینک های دسترسی

Breaking News

گذر از ترس و پرواز در آسمان


شایسته واعظ (عکس شایسته واعظ)
شایسته واعظ (عکس شایسته واعظ)

دختریکه آرزوی پدر را برآورده ساخت

این دوشیزه ۲۴ ساله خلبان طیاره های کوچک در امریکا است. او حالا مصروف آموزش در رشته
خلبانی طیاره های بزرگ است.

پدر شایسته، فهیم واعظ است و شغل آزاد دارد. او آرزو داشت که دخترش خلبان طیاره شود.
شایسته در کودکی از طیاره می ترسید. این ترس زمانی شایسته را ترک کرد که از ایالت فلوریدای امریکا به ایالت کلیفرنیا، سفر کرد.

شایسته می گوید "هنگامی که وارد میدان هوایی شدم، احساس عجیبی برایم رخ داد، همه چیز به نظرم دلچسپ و خوش آیند بود، لحظه ای دررویای پرواز فرورفتم و آن لحظه برایم سرنوشت ساز شد."

شایسته خلبانی را در منطقۀ Daytona beach ایالت فلوریا آموزد . آموزش پرواز طیاره در حدود 4 سال را در بر گرفت. او از سال 2008 به این سو مصروف آموزش و تمرینات پرواز در طیاره های کوچک می باشد.

شایسته با شوق و علاقه مفرطی که به حرفه خلبانی داشت با کوشش های خود به این آرزو جامه عمل پوشاند، او حمایت والدین خود را نیز دلیل دیگر این موفقیت می داند.

والدین شایسته 24 سال قبل به ایالات متحده امریکا آمدند. پدرش در حال حاظر در افغانستان کار می کرد و مادرش، لیلا واعظ نیز در امریکا مصرف کار آزاد می باشد.

شایسته می گوید آرزو دارد روزی در افغانستان مکتب آموزش خلبانی را برای زنان ایجاد کند. در افغانستان خلبانی بیشتر شغل "مردانه" پنداشته می شود اما شایسته می گوید که زنان باید همانند مردان فرصت های کاری داشته باشند.

او همچنان از تمام دختران افغان می خواهد تا دربرابر ناملایم ها و مشکلات زندگی مقابله کنند وآنچه را دیگران تا حال در آن کشور انجام ندادند، آنرا هدف آینده خود قرار دهند، زیرا افغانستان نیاز به مهارت های دختران جوان دارد.

شایسته واعظ دختر 24 ساله افغان، ساکن ایالات متحده امریکا پیلوت طیارات شخصی کوچک بوده و مصروف آموزش پرواز طیارات بزرگتر نیز می باشد.
XS
SM
MD
LG