لینک های دسترسی

Breaking News

۵ طالب به شمول یک قومندان در زابل کشته شدند


نیروهای افغان و ائتلاف شب گذشته در امتداد شاهراه قندهار و کابل در منطقۀ نورک ولایت زابل در قریه سیغان بر یک مخفی گاه مخالفین دولت عملیات را به راه انداخته بودند، که در نتیجه عملیات پنچ تن از مخالفین دولت به شمول یک تن از قوماندانان محلی شان کشته شده اند.

محمد جان رسولیار، سخنگوی والی زابل این خبر را در تماسی با صدای امریکا تائید نمود. در بین کشته شدگان امیر خان حقانی و ملا سنگریار، دو عضو ارشد شورشی ها کشته شده است.

به قول سخنگوی والی زابل گفت در جریان عملیات به مردمان ملکی و نیروهای شامل در عملیات تلفات وارد نگردیده است.

به اساس یک گذارش دیگر نیروهای افغان و ائتلاف شب گذشته در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار عملیات نظامی را علیه مخالفین دولت به راه انداخته بودند که در جریان علمیات، به قول از اعلامیه مطبوعاتی ولایت قندهار، سه تن از مخالفین دولت به نام های ملا عبدالمنان، ملا بلال و ملا شفیع الله کشته و چهار تن دیگر مجروح گردیده اند.

نیرو های آیساف افغان روز گذشته در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند مورد حمله مخالفین دولت قرار گرفتند که برای مدتی در گیری بین طرفین ادامه داشت.

به اساس اعلامیه نیروهای آیساف به اثر اصابت یک فیر راکت مخالفین بر یک منزل مردمان ملکی، به شمول یک طفل و یک زن دو تن دیگر نیز کشته شده اند.

یک تن از زنان مجروح به شفاخانه نیروهای آیساف جهت تداوی انتقال گردید اما به دلیل جراحات شدید از بین رفت.

نیرو های آیساف مسئولین هلاکت دو تن ملکی را به دوش طالبان طالبان انداخته اند، اما در این مورد طالبان تا هنوز ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG