لینک های دسترسی

Breaking News

سیگار: مصونیت زندانیان ولایت بغلان در خطر است


سیگار گفته است که ستون های سه ساختمان زندان ولایت بغلان با معیار های ساختمانی اعمار شده است
سیگار گفته است که ستون های سه ساختمان زندان ولایت بغلان با معیار های ساختمانی اعمار شده است

سیگار یا ادارۀ سر مفتش ایالات متحده برای بازسای افغانستان، در آخرین گزارش خود گفته است که زندان ولایت بغلان که به تمویل مالی وزرات خارجۀ امریکا اعمار شده است، مطابق معیار های ساختمانی نیست.

در گزارش سیگار آمده است که زندان ولایت بغلان قبل از اینکه به حکومت افغانستان انتقال یابد، با ۱۰خلای ساختمانی مواجه بود.

در گزارش سیگار همچنین ذکر شده است که از جمله ۱۰ خلا و نواقص ساختمانی، موجودیت پنج مورد آن، مصونیت زندانیان را به مخاطره می اندازد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، وزارت خارجه ایالات متحده مصارف این زندان را که حدود ۱۱.۳ میلیون دالر می رسد، تمویل کرد و کار ساختمانی آن توسط شرکت عمران هولدینگ گروه یا Omran Holding Groupدر سال ۲۰۱۲ میلادی، تکمیل گردید.

پس از اکمال این زندان، مفتشین سیگار در سال ۲۰۱۴ این زندان را مورد تفتیش قرار دادند و یافته آنان نشان داد که معیار های ساختمانی در سه ساختمان این زندان رعایت نشده و ستون های که در این سه ساختمان کار شده است، معیاری نیست. علاوه بر آن، مواد ساختمانی که در این ساختمان ها کار گرفته شده است، غیر معیاریو بر خلاف قرار داد اعمار شده است.

در این گزارش، سیگار ابراز نگرانی کرده است که سه ساختمان این زندان به دلیل مشکل ساختاری و استفاده از مواد غیر معیاری در مقابل زلزله مقاومت ندارند و روی همین دلیل، مصونیت زندانیان با خطر مواجه است.

زندان ولایت بغلان به تمویل مالی وزارت خارجۀ امریکا، توسط شرکت OHG اعمار شده است
زندان ولایت بغلان به تمویل مالی وزارت خارجۀ امریکا، توسط شرکت OHG اعمار شده است

سیگار همچنین گفته است که این ساختمان ها فاقد بالون های آتش نشانی، است و در عین زمان، وسایل کشف دود و زنگ خطر در وقت آتش سوزی می باشد.

گزارش سیگار گفته است که با در نظر داشت آسیبی های که برای سه ساختمان این زندان رسیده است، باید کمتر از ۳۵۰ زندانی در آن زندان جا داده شوند—نه بیشتر از آن.

در این گزارش آمده است که این زندان برای ۴۹۵ زندانی طراحی شده است، اما در حال حاضر ۷۷۷ نفر در آن زندان به سر می برد. سیگار می گوید که در یک سلول که گنجایش هشت زندانی را دارد، ۱۵ نفرجا به شده است.

این در حالی است که نهاد های حقوق بشر گزارش داده اند که افراد در توقیفگاه های رسمی و غیر رسمی افغانستان مورد شکنجه قرار می گیرند.

XS
SM
MD
LG