لینک های دسترسی

Breaking News

شش فرد ملکی وپنج پولیس محلی درغزنی کشته شد


مخالفان مسلح در اکثر مناطق ولایت غزنی فعالیت دارند
مخالفان مسلح در اکثر مناطق ولایت غزنی فعالیت دارند

مسئولین محلی در ولایت غزنی می گویند که طالبان شب گذشته با حمله بر یک پوسته پولیس محلی درساحه گنده هیر ولسوالی اندر این ولایت پنج پولیس محلی را به قتل رسانده اند.

شفیق الله ننگ ساپی سخنگوی والی غزنی دراین باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" حوالی ساعت دو شب گذشته طالبان بر پوسته گنده هیر ولسوالی اندر حمله کردند که درنتیجه به شمول قوماندان پاچا 5 پولیس محلی دیگر کشته شده است".

او افزود که ازاثر این درگیری بر افراد طالبان نیز تلفات وارد شده و تا کنون جسد سه نفر از آنان در ساحه باقی مانده است.

ازسوی هم سخنگوی والی غزنی گفت که حوالی ساعت نه صبح امروز از اثر انفجار یک ماین کنارسرک شش فرد ملکی کشته شده اند.

آقای ننگ گفت:" حوالی ساعت نه صبح امروز شش فرد ملکی که سوار بر یک عراده ریگاه بودند وسیله نقلیه شان در ولسوالی ده یک با یک ماین کنار سرک برخورد کرد که درنتیجه شش نفر کشته وسه فرد دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی والی غزنی افزود:" درجمع کشته شده گان دو زن، یک طفل ویک مرد شامل است وسه کودک دیگر نیز زخمی شده است.

غزنی از ولایات نا امن درمرکز کشورا ست که طالبان مسلح درشماری از ولسوالی های آن حضور گسترده دارند.

ازسوی هم جمعه علی شفایی ولسوال ولسوالی ناهور ولایت غزنی به صدای امریکا گفت که حدود دوصد نفر از گروه طالبان شب گذشته بر مرکز این ولسوالی، بصورت گروهی حمله کرده بودند.

آقای شفایی گفت:" حوالی ساعت دوازده شب گذشته بیش از دوصد طالب مسلح برمرکز این ولسوالی حمله کردند که درنتیجه یک پولیس سطحی زخمی شده است ودر گیری بعد از سه ساعت پایان یافت".

مسئولین می گویند که دراین درگیری تلفات سنگین برطالبان نیز وارد شده است. اما او تلفات طالبان را دراین درگیری مشخص نکرد.

تا کنون گروه طالبان دراین مورد اظهار نظر نکرده اند.

این درحالیست که نورالحق علومی وزیر داخله درسفریک هفته قبل اش به غزنی، برای باشندگان این ولایت وعده بهبود امنیت این ولایت را داده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG