لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی تیم فوتبال ساحلی افغانستان در دو روز پیهم


ملی پوش تیم ساحلی افغانستان در رقابت با ملی پوشان چین
ملی پوش تیم ساحلی افغانستان در رقابت با ملی پوشان چین

افغانستان در رقابت های راهیابی به جام جهانی فوتبال ساحلی، روز یکشنبه تیم ملی ساحلی چین را ۷-۲ شکست داده و با کسب شش امتیاز صدرنشین جدول شد.

در اين مسابقه رووف قادری ٣ گول، سیمع الله محمدی ٢ گول و زین الدین شریفی و حمید گلزار به زدن يك يك گول موفق شدند.

ملی پوشان ساحلی افغان روز شنبه در نخستین دیدار این گروه که با تیم میزبان مالیزیا برگزار شده بود نیز ۵-۳ پیروزمندانه میدان ریگی را ترک کردند.

افغانستان قرار است روز دوشنبه ۶ مارچ به مصاف تیم مجرب ایران برود. روح الله رستگار مربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان به صدای امریکا با قدردانی از کارکردگی بازیکنان تیمش گفت "دو پیروزی در دو روز پیهم روحیۀ بازیکنان ما را خیلی بلند ساخته و ما با تمام آمادگی فزیکی و تکتیکی به مصاف ایران خواهیم رفت."

آقای رستگار گفت که تیم ایران "با قدرت، مجرب و دارای امکانات زیاد" است؛ اما، ملی پوشان افغان هم نهایت تلاش خود را برای کسب نتیجۀ دلخواه به خرج خواهند داد.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز یکشنبه تیم مالیزیا را ۱۴-۰ شکست داد و در حال حاضر با سه امتیاز جایگاه دوم را در جدول گروهی دارد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان
بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان

روح الله رستگار می گوید که از توانمندی و تجربۀ بازیکنان ایران آگاهی داریم و با تمام نیرو تلاش به خرج خواهیم داد تا پیروزمندانه از میدان بیرون گردیم.

در گروه که افغانستان حضور دارد، برعلاوۀ ایران، چین و مالیزیا، بحرین نیز از تیم های مدعی مقام نخست این گروه می باشد.

رستگار در صحبت با صدای امریکا تاکید کرد که دو رقابت باقیمانده - ایران و بحرین، برای بازیکنان و هیأت ملی پوشان ساحلی "حیاتی و عمده" بوده و کوشش می کنند از سد تیمی مجرب بحرین هم بگذرند.

مربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان می گوید "باوجودیکه افغانستان یک کشور محاط به خشکه است؛ اما، داشتن تیم ساحلی و کسب مقام چهارم آن تیم در رقابت های المپیک آسیایی ویتنام، مسوولین فوتبال ساحلی جهان را به فکر جدی تر در خصوص فوتبال ساحلی افغانستان مجبور کرده است."

بحرین در نخستین دیدارش با چین ۵-۰ به پیروزی رسید و با سه امتیاز جایگاه سوم را در جدول گروهی دارا می باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی تا دوماه آینده در کشور باهاماس برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG