لینک های دسترسی

Breaking News

بیشترین گول زن 'جام جهانی' بازنشسته شد


میروسلاف کلوزه، پس از دومین گول تیم آلمان در برابر برازیل
میروسلاف کلوزه، پس از دومین گول تیم آلمان در برابر برازیل

میروسلاف کلوزه، مهاجم تیم ملی فوتبال آلمان پس از اشتراک در چهار جام جهانی، کناره گیری خود را از رقابت های بین المللی فوتبال اعلام کرد.

این بازیکن ۳۶ ساله، پس از اشتراک در جام های جهانی – ۲۰۰۲-۲۰۰۶-۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ - با شانزده گول زده، ریکارد بیشترین گول زده را در رقابت های جام جهانی فوتبال از آن خود کرده است.

پیش از آن، رونالدو برازیلی توانسته بود با به ثمر رسانیدن پانزده گول، ریکارد بیشترن گول زده را در جام جهانی کسب کند.

کلوزه در تمام رقابت های بین المللی فوتبال هفتاد و یک گول را به ثمر رسانیده است که بیشترین گول زده در تاریخ آلمان می باشد.

این آلمانی پولندی الاصل، دومین بازیکن تیم ملی آلمان است که در ۱۳۷ رقابت اشتراک کرده است.

کلوزه، دوشنبه شب گفت "احساس خورسندی می کند که توانسته این موفقیت بزرگ را به فوتبال آلمان به ارمغان آورد." به گفتۀ این مهاجم بازنشستۀ تیم ملی فوتبال آلمان "هیچ زمان بهتر از اکنون، برای وداع با تیم ملی فوتبال آلمان نمی باشد."

پیش از کلوزه، فیلیپ لاهم، کپتان تیم ملی فوتبال آلمان نیز از حضور در رقابت های بین المللی کناره گیری کرده بود.

این در حالی است که اعلام بازنشستگی لاهم دور از انتظار بود حالانکه گمان برده می شد که کلوزه پس از حضور در چهار جام جهانی، از رقابت های بین المللی فوتبال کناره گیری کند.

کلوزه در رقابت نیمه نهایی با تیم فوتبال برازیل، پس از به ثمر رسانیدن دومین گول پیروزی تیمش، به ریکارد تازۀ جهان فوتبال در جام جهانی دست یافت.

در رقابت نیمه نهایی جام جهانی، آلمان برازیل به با نتیجۀ ۷-۱ شکست داده راهی دور نهایی رقابت ها شد.

کلوزه با به ثمر رسانیدن ۷۱ گول، ریکارد گرد میولر، ستارۀ پیشین فوتبال آلمان را عقب زد اما لوتار متیوس، کپتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان با حضور در ۱۵۰ رقابت بین المللی تیم ملی، ریکارد بیشترین حضور در رقابت های تیم ملی کشورش را دارا می باشد.

این گزارش بااستفاده از آژانس اسوشیتدپرس و رویترز تهیه شده است.

XS
SM
MD
LG