لینک های دسترسی

Breaking News

سولر امپلس به دلیل خرابی هوا در جاپان به زمین نشست


در محدوده «حریم درجه دو» مجموعه تاریخی پاسارگاد، آرامگاه کوروش کبیر، پیکر دو کشته جنگ عراق و ایران با عنوان «شهید گمنام» دفن شد.
در محدوده «حریم درجه دو» مجموعه تاریخی پاسارگاد، آرامگاه کوروش کبیر، پیکر دو کشته جنگ عراق و ایران با عنوان «شهید گمنام» دفن شد.

طیارۀ جدیدی که قرار است با انرژی آفتاب و بدون مصرف یک قطره تیل دور دنیا را سفر کند، به دلیل خرابی هوا شام دو شنبه در میدان هوایی ناگویا در جاپان به زمین نشست.

طیارۀ سولر امپلس ۲بامداد یک شنبه از میدان هوایی ننجینگ چین به قصد جزایر هاوایی ایالات متحده پرواز کرد. این خطرناکترین و درازترین بخش این سفر می باشد.

اندری بورشبرگ پیلوت سویسی سولر امپلس ۲ پیش از پرواز مسافت حدود ۸۲۰۰ کیلومتر میان چین و هاوایی ابراز امیدواری کرده بود که توفانی در این مسیر مانع سفرش نخواهد شد.

مصوونیت پیلوت و طیاره اولویت عمده در این سفر است و از اینرو انتظار می رود که ادامۀ سفر سولر امپلس ۲ از جاپان به هاوایی برای چند روز معطل شود.

طیارۀ سولر امپلس ۲۳۰۰ کیلوگرام وزن دارد و دو پیلوت آن را رهبری می کند. قرار است که این طیاره پس از رسیدن به هاوایی به مقصد ایالت اریزونای ایالات متحدۀ امریکا پرواز کند.

سفر سولر امپلس ۲ به دور دنیا در ماه مارچ از میدان هوایی ابوظبی در امارات متحدۀ عربی آغاز شد. از آن زمان تا کنون طیارۀ مذکور در عمان، هند، میانمار و اخیراً چین نشست داشت.

XS
SM
MD
LG