لینک های دسترسی

Breaking News

دو عسکر خارجی در جنوب افغانستان کشته شدند


دو عسکر خارجی در جنوب افغانستان کشته شدند. یک بیانیهُ ناتو که بروز جمعه نشر شد، همه این عساکر به روز پنجشنبه از اثر انفجار یک آله منفجره در جنوب افغانستان کشته شدند. بیانیه هویت این عساکر را افشاء نساخته است.

ولی اسوشیتد پرس میگوید، این عساکر امریکایی بودند. با کشته شدن آنان، تعداد تلفات عساکر امریکایی در ماه جولای که مرگبار ترین ماه در افغانستان است، به ۶۳ نفر میرسد.

به روز جمعه مظاهرات ضد امریکائی در کابل پس از آن آغاز گردید که در اثر یک تصادم ترافیکی چهار فرد ملکی کشته شد. شاهدان می گویند موتری که حامل خارجیان بود بر یک موتر افراد ملکی در جادهٌ عمومی میدان هوائی کابل تصادم نمود.

پولیس بر مظاهره کننده گان که شعار های مرگ بر امریکا را مد دادند، فیر هوائی نمود.

بروز پنجشنبه مقامات افغان و امریکایی جسد عسکر دوم امریکایی را که در جنوب افغانستان مفقود شده بود، کشف کردند.

این دو عسکر، قرار گزارش، در ۲۳ جولای وارد منطقه یی در لوگر شده بودند که پایگاه شورشیان در آن موقیعت دارد. جسد این عسکر در بروز شنبه کشف شد.

در یک گزارش دیگر در جنوب افغانستان پولیس می گوید یک بم تعبیه شده در موتر سایکل که به هدف کشتن یک کاندید پارلمانی جا بجا شده بود، در عوض منجر به کشته شدن یک زن و یک طفل گردید.

در عین زمان وزارت دفاع برتانیه می گوید عساکر برتانیه و افغان عملیات تهاجمی مشترک را در منطقهُ سید آباد ولایت هلمند براه انداختند. شورشیان از همین منطقه بر مناطق ناد علی و مارجه حمله می نمودند.

قوای ائتلاف به تعقیب حملات تهاجمی اویل امسال در مارجه، اکنون برای افزایش امنیت در آنجا جداً تلاش می ورزند.

XS
SM
MD
LG