لینک های دسترسی

Breaking News

اسپنتا: بخاطر جلوگیری مداخلات خارجی با امریکا پیمان بستیم


داكتر رنگین دادفر سپنتا مشاورامنیت ملی رییس جمهور كرزی كه ناوقت روز دوشنبه در یك گفتمان علمی در پوهنتون هرات اشتراك كرده بود در ارتباط به موافقت نامه دراز مدت همكاری های استراتژیك بین افغانستان و ایالات متحده امریكا روشنی انداخت.

آقای سپنتا در سخنرانی خود ابراز داشت كه بر اساس این موافقت نامه هر كشوری كه قصد حمله نظامی به افغانستان را داشته باشد با واكنش نظامی ایالات متحده امریكا روبرو خواهد شد.

مشاور امنیت ملی رییس جمهور همچنان به اظهارت اخیر سفیر جدید ایران در كابل اشاره كرده گفت چنین دخالت هایی باعث شده تا افغانستان این موافقت نامه را با ایالات متحده امریكا به امضا برساند.

داكتر سپنتا در این كنفرانس علمی گفت بر اساس موافقت نامه استراتژیك بین كابل و واشنگتن ، تنها زمانی ایالات متحده حق استفاده از خاك افغانستان برای حمله به كشور های منطقه را دارد ، كه قصد مبارزه با القاعده و تروریزم را داشته باشد.

مشاور امنیت ملی افغانستان درادامه از دستگیری صدها تن انتحار كننده كه از كشور پاكستان وارد افغانستان شده بودند طی دو ماه اخیر خبر داده گفت افغانستان برای بدست آوردن ثبات نیاز به متحدی چون امریكا دارد.

باید گفت پس از امضای موافقت نامه دراز مدت همكاری های استراتژیك بین روئسای جمهور افغانستان و امریكا این اولین مقام بلند پایه افغان است كه به گفته های اخیر سفیر ایران در كابل واكنش نشان میدهد.

XS
SM
MD
LG