لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی آسترالیا در نخستین روز جام فوتبال ملت های آسیا


قرعه کشی مسابقات جام فتبال آسیا در استرالیا
قرعه کشی مسابقات جام فتبال آسیا در استرالیا

جام فوتبال ملت های آسیا، امروز جمعه با پیروزی ۴-۱ آسترالیا در برابر کویت آغاز شد. مراسم افتتاحیه این رقابت ها به گونۀ ساده اما با برنامه های رقص و موسیقی و نمایش همراه بود - در ستدیوم ورزشی فوتبال شهر میلبورن در برابر نزدیک به ۳۰ هزار تماشاچی برگزار شد.

بازیکن شماره ۴ کویت با ضربۀ سر توانست نخستین گول تیمش را وارد دروازۀ آسترالیا کند اما این پیروزی دیری نپایید و باز هم بازیکن شماره ۴ اما از تیم آسترالیا دروازۀ کویت را باز کرد.

گول های تیم آسترالیا در دقایق ۳۳، ۴۲، ۶۲ و دقایقی پیش از ختم نیمۀ دوم بازی به ثمر رسید.

پیروزی آسترالیا در برابر تیم کویت می تواند نوید خوبی برای علاقمندان فوتبال و جلب توجه شهروندان آن کشور باشد چرا که رگبی به عنوان پربیننده ترین ورزش در آسترالیا تلقی می شود.

مربی های تیم فوتبال کویت و آسترالیا به خاطر دست آورد های کمی که در چند ماه اخیر به ویژه در سال ۲۰۱۴ داشتند، تحت فشار زیاد روانی قرار داشته و این رقابت ها می تواند برای حرفه و وظیفه آنان سرنوشت ساز باشد.

از سوی دیگر حذف تیم فوتبال آسترالیا در دور نخست جام جهانی ۲۰۱۴ برازیل به نحوی باعث ایجاد مایوسی آسترالیایی ها از مسوولین فوتبال کشورشان شده بود.

رقابت دومی گروه الف میان کوریای شمالی و عمان روز شنبه در ستدیوم ورزشی شهر کنبیرا راه اندازی خواهد شد.

در جام فوتبال آسیا شانزده تیم شرکت کرده اند که در گروه ب تیم های چین، عربستان سعودی، کوریای جنوبی و ازبکستان شامل اند.

تیم های امارات متحده عرب، قطر، ایران و بحرین شامل گروه ج این رقابت ها اند حالانکه در گروه د تیم های اردن، عراق، فلسطین و جاپان به مصاف هم خواهند رفت.

سازماندهندگان جام آسیا در آسترالیا تخمین می کنند که حدود نیم ملیون نفر رقابت ها را در ستدیوم تماشا خواهد کرد اما با نشر آن در شبکه های تلویزیونی جهان، رقم تماشاچیان به ۷۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

تیم ملی فوتبال افغانستان اگر می توانست در رقابت های چلنج کپ ۲۰۱۴ آسیا به قهرمانی برسد، فرصت راه یابی به این جام را داشت.

اما در دور نیمه نهایی، موتر حامل بازیکنان تیم ملی تصادف کرد و نبود چند بازیکن کلیدی تیم ملی در رقابت نیمه نهایی با فلسطین باعث شکست افغان ها در رقابت شد.

XS
SM
MD
LG