لینک های دسترسی

Breaking News

نمایش تاج سلطنتی انگلیس پس از شصت سال


مراسم شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه الیزابت روز سه شنبه چهارم جون در کلیسای وستمینستر لندن برگزار شد. در این مراسم تاج گرانبهایی که برای ۳۵۰ سال بر سر خانواده سلطنتی بریتانیا خودنمایی کرده به نمایش درآمد.

این تاج طلا که با یاقوت، یاقوت کبود و لعل تزئین شده در سال ۱۶۶۱ برای تاجگذاری چارلز دوم ساخته شد و پس از آن در تمامی مراسم تاجگذاری خانواده سلطنتی انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. این تاج برای شصت سال در برج لندن نگهداری می شد و این اولین بار در شش دهه اخیر است که به نمایش درمی آید.

برای ملکه الیزابت ۸۷ ساله، مراسم شصت سالگی تاجگذاری نوعی بازگشت به گذشته بود، یعنی هنگامی که در ۲۷ سالگی به دنبال مرگ پدرش جورج ششم، تاج را بر سر گذاشت.

ملکه الیزابت در مدت سلطنتش ۱۲ نخست وزیر را دیده است، از وینستون چرچیل تا دیوید کامرون.

در مراسم روز سه شنبه اعضای خانواده سلطنتی از جمله شاهزاده فیلیپ همسر ملکه، شاهزاده چارلز، شاهزاده ویلیام و همسر باردارش کیت حاضر بودند.

در سال ۱۹۵۳ میلیون ها بریتانیایی پای تلویزیون های سیاه و سفیدشان نظاره گر مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت بودند، رویدادی که به بریتانیای فقیر و پس از جنگ، فرصتی برای دلخوشی فراهم کرد.

تاجگذاری ملکه الیزابت سی و هشتمین مراسم از این دست بود که در کلیسای وستمینستر برگزار میشد، سنتی که اولین بار در ۱۰۶۶ توسط ویلیام فاتح، اولین پادشاه نورمن انگلیس بنیان نهاده شد.

مراسم روز سه شنبه، گامی دیگر بود که ملکه الیزابت برداشت در جهت رسیدن به رکورد سالهای سلطنت ملکه ویکتوریا که دارای طولانی ترین زمان سلطنت در بریتانیا است. ملکه ویکتوریا در سال ۱۹۰۱ پس از ۶۳ سال و هفت ماه سلطنت درگذشت.

در این مراسم، سرود ملی بریتانیا خوانده شد و دیوید کامرون بخشی از کتاب پادشاهان عهد عتیق از کتاب مقدس را خواند. لوریت کارول آن دافی، شاعر انگلیسی نیز قطعه شعری را برای این مراسم سروده بود که بر نمادگرایی تاج تاریخی سلطنتی تکیه می کرد.
XS
SM
MD
LG