لینک های دسترسی

Breaking News

نوزادان آلمانی، دنمارکی و جاپانی کمتر گریه می‌کنند


دانشمندان بریتانیایی چارت گریان نوزادان را انکشاف داده اند
دانشمندان بریتانیایی چارت گریان نوزادان را انکشاف داده اند

نوزادان در بریتانیا، کانادا، ایتالیا و هالند بیشتر از دیگر کشورها گریه کرده و برخلاف نوزدان دنمارکی، آلمانی و جاپانی کمتر گریه و بد خلقی می‌کنند.

روانشناسان بریتانیایی پس از تحقیق در این مورد که نوزادان در سرتاسر جهان در سه ماه نخست عمر شان چقدر گریه می‌کنند، چارت میزان نارمل گریۀ نوزادان را انکشاف داده اند.

دیتر وولکر، نویسندۀ این پژوهش و استاد پوهنتون وارویک به خبرگزاری رویترز گفته است که با توجه به تفاوت مقدار گریۀ نوزادان، تیم تحقیقاتی وی عوامل مختلف از جمله مسایل فرهنگی، پرستاری، شرایط بارداری و ارثیت را بررسی کرد.

آقای وولکر می‌گوید که با درنظر داشت تمام این عوامل دیده شد که نوزدان بریتانیایی، کانادایی و ایتالیایی با سه ساعت گریه در روز آنهم کم از کم برای سه روز، ناآرام ترین نوزادان جهان بوده اند.

یافته‌های این پژوهش نشان داده است که نوزادان در دو هفتۀ اول عمر شان، به گونۀ اوسط دوساعت در روز گریه می‌کنند و تا شش هفتگی، که اوج ناآرامی شان است، مقدار گریۀ آنان تا حدود دو ساعت و ۱۵ دقیقه در شبانه روز افزایش می‌یابد.

سپس، به گفتۀ دانشمندان مقدار گریه و نا آرامی کاهش یافته و به گونۀ معمول، نوزادان در ۱۲ هفتگی، یک ساعت و ۱۰ دقیقه در شبانه روز گریه می‌کنند.

اما تفاوت‌ها یا ساده‌تر استثناهایی نیز وجود دارد، طوریکه برخی نوزادان شاید در یک شبانه روز تا ۳۰ دقیقه یا کمتر از آن و برخی دیگر ممکن تا پنج ساعت یا بیشتر از آن گریه کنند.

نتایج این پژوهش که حدود ۸۷۰۰ نوزاد از سرتاسر جهان به ویژه آلمان، دنمارک، جاپان، کانادا، ایتالیا، هالند و بریتانیا در آن شرکت داشته است در ژورنال کودکان نشر شده است.

دانشمندان می‌گویند که "چارت گریان" که نتیجۀ این تحقیق می‌باشد، کارمندان صحی را کمک خواهد کرد تا به مادران و پدران با دقت بیشتر بگویند که آیا مقدار گریه و ناآرامی نوزاد شان عادی و معمول است یا اینکه چارۀ دیگر برای ناآرامی و گریان کودک سراغ شود.

XS
SM
MD
LG