لینک های دسترسی

Breaking News

تولد پیش از وقت و مشکلات اقتصادی و جنسی ناشی از آن


تفاوت‌های شخصیتی مشخصۀ دیگر افرادی است که با وزن بسیار کم به دنیا می آیند
تفاوت‌های شخصیتی مشخصۀ دیگر افرادی است که با وزن بسیار کم به دنیا می آیند

نوزادانی که با وزن کم و پیش از وقت به دنیا می‌آیند، در سن بلوغ به احتمال زیاد در یافتن کار ناموفق بوده یا هم کار کم درآمد می‌داشته باشند.

یک پژوهش جدید ضمن بیان این یافته از چانس کمتر اولاددار شدن افراد بالغی خبرداده است که پیش از وقت به دنیا آمده اند. پژوهش همچنان از احتمال بیشتر ابتلای این افراد به مشکلات مزمن صحی خبرداده است.

داکتر سورج سیگل، سرمحقق این پژوهش، به خبرگزاری رویترز گفته است که این پژوهش همچنان نسل اول کسانی را که با وزن بسیار کم و پیش از وقت به دنیا می آیند، تحت تحقیق قرار می دهد.

دانشمندان در یک دهۀ گذشته بالای ۱۸۹ تن به شمول زنان و مردان متولد سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ تحقیق کردند که ۱۰۰ نفر آن با وزن کمتر از یک کیلوگرام و ۸۹ نفر آن با وزن بیش از دو و نیم کیلوگرام به دنیا آمده بودند.

داکتر سیگل گفت که تمام این ۱۸۹ نفر در همه پرسی معیاری در مورد صحت، آموزش، کاریابی، الحاق اجتماعی، فعالیت جنسی و تولید مثل شرکت کردند. او افزود که یک پنجم این افراد نارسایی های عصبی داشتند.

هر دو گروه اشتراک کننده‌گان در اواسط سنین ۲۰ عین شرایط زنده‌گی و دستآورد را داشتند که تا سنین ۲۹ تا ۳۶ سالگی این وضعیت میان هر دو گروه یکسان بود. اما شمار کمتر کسانیکه پیش از وقت تولد شده بودند اشتغال یا وظایف دایمی داشتند و یا هم درآمد سالانۀ آنان کمتر از همسالانی بود که با وزن نارمل به دنیا آمده بودند.

نصف کسانیکه پیش از وقت به دنیا آمده بودند هرگز ازدواج نکرده بودند، حالانکه یک سوم متولدان دارای وزن نارمل مجرد مانده بودند. همچنان ۲۰ درصد کسانیکه پیش از وقت به دنیا آمده بودند هرگز مقاربت جنسی را تجربه نکرده بودند، اما در گروه دوم شمار این افراد تنها دو در صد بود.

یافته های این پژوهش که در ژورنال انجمن طبی امریکا نشر شده است برعلاوۀ نارسایی های عصبی، نشاندهندۀ برخی تفاوت‌های شخصیتی نیز میان دو گروه بوده است.

همچنان شمار بیشتر متولدان پیش از وقت همجنسگرا یا دوجنسگرا بودند که به گفتۀ پیتر اندرسن، داکتر در انستیتیوت تحقیقاتی اطفال موردوک در ملبورن آسترالیا، اکثر تفاوت‌های دو گروه نیز از همین افراد دوجنسگرا منشأ می گیرد.

دانشمندان می گویند که با وصف نمونۀ کوچک، این پژوهش آسیب هایی را برجسته می سازد که نوزادان پیش از وقت در سن و سال باروری و کهولت با آن روبرو می شوند.

گزارش: رویترز
برگردان: نجیب‌الله احمدیار

XS
SM
MD
LG