لینک های دسترسی

Breaking News

تشخیص به وقت سرطان سینه و کاهش خطرات مرگ و میر


یک داکتر در حال بررسی اکسری ثدیه
یک داکتر در حال بررسی اکسری ثدیه

تشخیص سرطان ثدیه یا سینه در مراحل ابتدایی در زنان نقش حیاتی دارد. اما متخصصین صحی میگویند که رساندن این پیام به زنان کار دشوار است . یک سازمان به نام "کیت اند تچ " انجام معاینه را توسط خود زنان و همچنان آزمایشات منظم را برای تداوی مراحل ابتدایی مرض تشویق میکند.

تعدادی نوجوانان لاس انجلس توسط یک اله اموزشی در مورد سرطان ثدیه آگاهی کسب میکنند. یک اله که بشکل یک گل طرح شده است به انها می اموزد که چگونه معاینات را اجرا و بیماران برای ازمایشات طبی تشویق شوند. زیرا چانس ابتلا انها به ان اکنون اندک است ولی با افزایش سن بیشتر میشود.

مری ان وایسل، ده سال قبل وقتی 39 ساله بود مبتلا به سرطان ثدیه تشخیص شد.وی بیان میدارد که پسرش و دخترش کوچک بودند و او نگران اینده انها بود و اینکه چگونه بدون داشتن این مرض بشکل ارثی در میان خانواده اش،خودش مبتلا به این مرض تشخیص شده بود.

موجودیت سرطان ثدیه با تاریخچه فامیلی خطرات ابتلا به سرطان را افزایش میدهد. واسیل بدین تلاش بود تا کودکانش درین مورد بدانند که در نتیجه آن اکنون برنامه اگاهی عامه در 26 کشور جهان گسترش یافته است.

میزان سرطان ثدیه در کشور های صنعتی مثل ایالات متحده امریکا بیشتر است و از هشت زن یکی آن در طول عمر به این بیماری تشخیص میشود. سازمان صحی جهان میگوید شمار ابتلا در مناطق مانند افریقا به خاطر تفاوت رژیم غذایی و زندگی روزمره کمتر بوده اما در حال حاضر رو به افزایش است.

انجیلینا جولی هنر پیشه مشهور امریکای، سال قبل زمانی توجه همه را به این مرض جلب کرد که بدلیل ابتلا به این نوع سرطان، هر دو ثدیه خود را جراحی نمود، زیرا در ثدیه هایش تغیرات کوچک جینتیکی بوجود آمده بود و در تاریخچه فامیلی خود نیز این مرض را داشت.

داکتر کریستی فنگ از مرکز پنک لاتوس میگوید که وی ارزومند یافتن راهی برای تداوی این مرض و یا واکسینی برای جلوگیری از ان است. ولی برای براورده شدن این ارزو، راه طویلی پیش روست. داکتر فنگ اضافه میکند که در حال حاضر تنها روش مقابله با این نوع سرطان، تشخیص بوقت ان است که باعث میشود تا نود و هشت درصد مبتلایان به سرطان ثدیه با روش های مختلف تداوی شده و از این نوع سرطان شفا یابند.

مری ان وایسل یکی از نجات یافته گان این نوع سرطان است که اکنون ادویۀ را جهت مهارکردن عود مرض استفاده میکند. وی میگوید هرگز خود را بهتر از این حس نکرده است، و این پیام را که میتوان سرطان ثدیه را شکست داد، به دیگران انتقال میدهد.

افزایش اگاهی عامه در مورد سرطان سینه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:25 0:00

XS
SM
MD
LG