لینک های دسترسی

Breaking News

آیا سواریز شانۀ مدافع ایتالیا را دندان کند؟


چیلینی چاپ دندان های سواریز را بر روی شانه اش نشان می دهد
چیلینی چاپ دندان های سواریز را بر روی شانه اش نشان می دهد
جام جهانی فوتبال شاهد رویداد های مختلف خشونت بار در میدان سبز بوده است.

ورزشکاران فوتبال بیشتر از دست ها، شانه و یا هم پا خود برای عقب راندن حریف و یا توقف وی در میدان استفاده می کنند.

شکل بدتر آن، استفاده از سر است که یا به گونۀ عمدی و یا هم اشتباهی در میادین مختلف فوتبال به چشم خورده است. ضربۀ سر زین الدین زیدان در رقابت نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ هیچگاهی از خاطره ها محو نمی شود.

اما لویز سواریز، مهاجم تیز پا و گول زن یوروگوای طریقۀ مختص به خودش را دارد. سواریز، در رقابت با ایتالیا، ظاهراً در محوطۀ خط جزای آن تیم دندان های قدامی خود را بر شانۀ جیورجیو چیلینی، مدافع تیم ملی ایتالیا فرو برد.

بخت با سواریز همراه بود که ریفری مکسیکویی متوجه صحنه نشد و زمانی آنان را دید که هر دو بازیکن روی زمین افتاده بودند.

چیلینی، با نشان دادن ناحیۀ شانۀ خود ادعا دارد که سواریز او را "چک" کنده است اما سواریز که دوبار در گذشته نیز سابقۀ این عملکرد را دارد – می گوید که "او تنها با شانۀ چیلینی تماس کرده است و بس."

تیم ایتالیا، دقایقی پس از آن رویداد، در حالیکه با یک نفر کمتر بازی می کرد، با ضربۀ سر که توپ از ناحیۀ کارنر پرتاب شده بود، یک مقابل صفر عقب افتاد و نتوانست به هدف خود که کم از کم نتیجۀ تساوی با یوروگوای بود نایل آید.

سواریز در گذشته نیز دو بار به خاطر اینکار تنبه شده است
سواریز در گذشته نیز دو بار به خاطر اینکار تنبه شده است

تصاویر و نوار های ویدیویی سواریز و نزدیکی سر وی به شانۀ مدافع ایتالیایی، پس از آن رویداد، در تمام تلویزیون های جهان پخش شد اما هیچ کدام تصویر مشخصی از عملکرد او را ارایه نکردند.

تیم ایتالیا با شکست که در برابر یوروگوای خورد، جام جهانی برازیل را با داشتن سه امتیاز وداع گفت.

حذف تیم ایتالیا به تعقیب وداع تیم های مطرح اروپا مانند انگلستان و اسپانیا صورت گرفت که بسیاری علاقمندان فوتبال را مایوس ساخت.

پراندیلی، مربی تیم فوتبال ایتالیا، پس از شکست و حذف تیمش در دور گروهی، از سمتش استعفا داد اما عملکرد سواریز را "شرم آور" خواند.

آقای پراندلی به خبرنگاران گفت که او جریان رویداد را به چشم خود ندیده است اما "چاپ دندان های سواریز را بر شانۀ چیلینی مشاهده کرده است."

اوسکار تبارز، مربی تیم یوروگوای گفت که او هم مستقیماً رویداد را شاهد نبوده است. مربی یوروگوای این ادعا را اقدامی علیه سوارز عنوان می کند.

سابقۀ دندان کندن سواریز

لویز سواریز در گذشته نیز دو بار به خاطر دندان کندن بازیکنان حریفش در میدان تنبه شده است.

این مهاجم یوروگوایی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ زمانیکه در تیم اجاکس هالند بازی می کرد از گردن بازیکن تیم مقابل "چک" کند و پس از آن اجازۀ حضور در هفت رقابت را از دست داد به "آدمخوار تیم اجاکس" مشهور شد.

دومین باریکه سواریز به این عمل غیر ورزشی دست زد، ۲۰۱۳ بود. سواریز آن زمان لباس تیم لیورپول را می پوشید و در رقابت با تیم چیلسی مرتکب این عمل شده بود. پس از آن رویداد اجازۀ حضور در ۱۰ رقابت را از دست داد.

فیفا، پس از رویداد روز سه شنبه در رقابت با ایتالیا گفته است که در بارۀ این رویداد تحقیق می کند. اگر این عمل سواریز ثابت شود و تکرار عمل گذشتۀ وی تلقی گردد، با تنبه شدیدتر مواجه خواهد شد.
توپ ضربۀ سر که وارد دروازۀ ایتالیا شد
توپ ضربۀ سر که وارد دروازۀ ایتالیا شد

فیفا اطمینان داده است که تحقیقات خود را پیش از رقابت دور یک بر شانزدۀ یوروگوای که قرار است با کولمبیا راه اندازی شود تکمیل می کند.

عدم حضور احتمالی لویز سواریز در ترکیب یوروگوای، به گفتۀ تبارز مربی آن تیم، می تواند تاثیر ناگواری بر نتایج یوروگوای داشته باشد "چرا که سواریز از بازیکنان عمدۀ تیم من است."

در رقابت شب سه شنبه، انگلستان و کوستاریکا به تساوی بدون گول رسیدند. کوستاریکا با دو پیروزی و یک تساوی صدرنشین گروه D و به تعقیب آن یوروگوای با دو پیروزی و یک شکست به دور حذفی راه یافتند.

کولمبیا و یونان نیز از گروه C راهی دور حذفی جام شدند و جاپان – ساحل عاج با برازیل وداع گفتند.

قرار است تیم های کوستاریکا – یونان و کولمبیا – یوروگوای، در دور یک بر شانزده به مصاف هم بروند.

رقابت های روز چهارشنبه میان تیم های نایجریا – ارژنتاین و بوسنیا – ایران از گروه F و هاندوراس – سویس؛ فرانسه – ایکوادور از گروه E برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG