لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در لشکرگاه تلفات برجا گذاشته است


این حمله حوالی ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر امروز در مقابل نمایندگی کابل بانک در شهر لشکرگاه صورت گرفت.
این حمله حوالی ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر امروز در مقابل نمایندگی کابل بانک در شهر لشکرگاه صورت گرفت.

عمر ځواک سخنگوی والی هلمند به صدای امریکا می‌گوید در این رویداد هفت تن کشته و ۲۰ تن زخمی شده اند.

این رویداد حوالی ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر امروز، شنبه به اثر انفجار، موتر مملو از مواد انفجاری توسط انتحار کننده، انجام شده است.

رویداد زمانی رخ داد که سربازان اردوی ملی و مردم عام معاشات شان را از بانک دریافت میکردند.

در همین حال جنرال ولی‎محمد احمدزی قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا گفت در این حمله سه منسوب اردوی ملی کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

عمر ځواک سخنگوی والی هلمند با تأیید این رویداد به صدای امریکا گفت حملۀ کنندۀ انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری را با تانک هاموی نیروهای ملی چسپانیده و سپس مواد انفجاری همراه اش را منفجر ساخته است.

آقای ځواک افزود براساس معلومات به شمول زنان، مردان و اطفال هفت تن کشته بیست زخمی به شفاخانۀ ایمرجنسی این ولایت، انتقال داده شده اند و ممکن تلفات بیشتر از این باشد.

نیروهای امنیتی محل رویداد را مسدود کرده اند و امبولانس ها هم در جریان انتقال قربانیان اند

رد ادعای تلفات ملکی در هلمند

مقامات ملکی و نظامی ولایت هلمند می‎گویند بمباردمان‎های هوایی دو شب پیش، در ولسوالی سنگین این ولایت، فرماندهان طالبان را هدف قرار داده است و به هیچ فرد ملکی، تلفات نرسیده است.

در خبرنامۀ نشر شده از سوی دفتر والی هلمند آمده است که کشته شده‎های مناطق "چهار راه"، "چناریان" و "ماته لکه" در ولسوالی سنگین، قوماندانان مشهور طالبان اند. در خبرنامه آمده است تصاویری که از تلفات افراد ملکی و اطفال، در رسانه‎های اجتماعی دست به‌دست می‎شوند از حملات هوایی اخیر در ولسوالی سنگین نیست؛ بلکه مکان و رویداد دیگری است.

توریالی همت معاون والی هلمند به صدای امریکا گفت " اگر طالبان و یا هرکسی، ادعاهای را مبنی بر تلفات افراد ملکی در ولسوالی سنگین مطرح می‎سازند، ادارات ولایتی آمادۀ تحقیق در آن مورد اند."

حیات الله حیات والی هلمند و مقامات نظامی این ولایت، در شهرلشکرگاه به خبرنگاران گفته اند در نتیجۀآخرین حملۀ طالبان بازار ولسوالی سنگین ویران شده است. به گفتۀ مقامات ولایتی، گروه طالبان در آخرین حملۀ مسلحانۀ شان، با استفاده از تونل سه پوسته را در منطقۀ چناریان هدف قرار دادند و مقداری زیادی از مواد منفجره را انفجار دادند.

مقامات هلمند گفته اند بربنیاد هماهنگی ویژه، سه اجتماع مهم طالبان را در سه مکان، هدف قرار دادند که در نتیجۀ آن شصت مخالف مسلح به شمول هشت قوماندان طالبان کشته شدند.

به گفتۀ این مقامات، عمران، حاجی زلمی، شاکر، حسین، معتصم، ملا فاروق، جاوید و برخی دیگر از قوماندانان طالبان کشته شدند که هنوز هم اجساد شان از مکانی که هدف قرار گرفته اند، انتقال داده نشده است.

والی هلمند گفت از چندین سال به این‎سو در سه کیلومتری ولسوالی سنگین به دلیل ناامنی، افراد ملکی بود وباش ندارند.

مقامات هلمند هم‎چنان گفته اند در منطقۀ "چهار راه مجید" که ۱۳۰۰ متر از پوسته‎های امنیتی فاصله دارد مراکز امن "ملا صیاد" و "ملا مخلص" قرار دارند که در نتیجۀ حملات هوایی به این مراکز، ملا رحمت با نه فرد مسلح وی کشته شدند.

در منطقۀ چناریان که در فاصلۀ هفت صد متری بازار ولسوالی سنگین قرار دارد، به شمول چهار قوماندان طالبان ۲۷ طالب مسلح کشته شدند و در منطقۀ "ماته لکه" در قرارگاه ملافاروق به شمول قوماندان جاوید ۲۳ جنگجویان طالبان کشته شدند.

مقامات نظامی ولایت هلمند می‎‏گویند تمام عملیات‏ها در این منطقه به هدایت قول اردوی ۲۱۵ میوند انجام می‎شود که نیروهای ناتو تحت نظر حمایت قاطع، جز آن است.

اما با این هم، برخی از مقامات کشته شدن افراد ملکی را در نتیجۀ این عملیات‎ها تأیید می‎کنند.

پیش از این نیروهای حمایت قاطع با نشر خبرنامۀ گفته بودند که ادعاهای مبنی بر کشته شدن افراد ملکی را بررسی می‎کنند. حمایت قطع گفته بود که در ولسوالی سنگین حملات هوایی را بر مراکز امن مخالفان مسلح دولت افغانستان انجام دادند.

XS
SM
MD
LG