لینک های دسترسی

Breaking News

حمله مهاجمین انتحاری به یک کمپنی خارجی در کابل


ارشیف
ارشیف

وزارت داخله میگوید که این حمله حوالی ساعت ٦:٣٠ صبح امروز در شاهراه کابل - جلال آباد در منطقه دسپیچری بر یک شرکت خصوصی غیر نظامی صورت گرفته است.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که سه تن انتحاری کننده به این شرکت خصوصی حمله کردند که در نتیجه آن دو محافظ این شرکت خصوصی کشته و سه فرد ملکی زخمی شدند.

او گفت که این حمله توسط یک موتر داینا باربری صورت گرفته است.

به گفته آقای صدیقی، نخست انتحار کننده موتر مملواز مواد انفجاری را در دروازه ورودی این شرکت انفجار داد وبعد دو تن از انتحار کننده های دیگر میخواستند که داخل شرکت شوند اما با مقاومت محافظین روبرو شده وکشته شدند.

آقای صدیقی کشته شدن افراد خارجی را دراین حمله انتحاری تایید نکرد، اما لوی پاسوال ظاهر ظاهر در محل حادثه به خبرنگاران گفت که در این رویداد یک تبعه خارجی زخمی شده است.

شاهدان عینی میگویند که جسد دو محافظ شرکت و دو انتحار کننده را دیده اند که توسط پولیس انتقال داده میشد.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور نیز از ساحه که انفجار صورت گرفته بود، دیدن نمود و به خبرنگاران گفت سوال اینجا است که در این جا راه آمدن موتر نیست، انتحاری چیطور داخل شده است.

اوگفت " به تمام مسوولین امنیتی وظیفه دادم که آنرا بررسی کنند وگزارش آنرا به شورای امنیت بدهند".

آقای دوستم این حمله را کار افرادی خواند که با استخبارات خارجی کار میکنند و نفوذ در بین بعضی از افراد خود فروخته شده دارند وگفت که این افراد را به زودی شناسایی میکنند در هر جایی که باشند.

او گفت " این بی امنی موقتی است وکمی وقت گیر است که یکبار کابینه ساخته شود ووالی ها مقرر شود وبعد جلو همچو حملات که این افرادجبهات بزرگ در هر جای دارند، گرفته میشود واین افراد را بازداشت مینمایم".

او افزود که این توانایی را نیروهای امنیتی دارند اما کمی خالیگاه که اکنون وجود دارد آنها از آن استفاده میکنند.

طالبان مسلح مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته وادعا میکنند که در نتیجه این حمله ده تن از اتباع خارجی کشته شده ویک تعداد شان هم زخمی شده اند.

این حمله بعد از حمله دو روز قبل در سرک دارالامان کابل قوی ترین حمله انتحاری در کابل بوده است.

هدف حمله انتحاری دو روز پیش خانم شکریه بارکزی یک تن از اعضای ولسی جرگه بود.

در حمله انتحاری به روز یکشنبه درکابل سه فرد ملکی کشته وبه شمول خانم بارکزی ٣٢ تن دیگر زخمی شدند.

در این اواخر حملات انتحاری در کابل افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG