لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملۀ انتحاری کابل را گرفت


این سومین حملۀ داعش بر مراسم شیعیان در افغانستان است
این سومین حملۀ داعش بر مراسم شیعیان در افغانستان است

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملۀ انتحاری بر مراسم مذهبی شیعیان در غرب کابل را به دوش گرفت که در آن ۳۲ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شد.

یوناما با نشر ارقام تلفات این حمله، افراطگرایانی را که در صدد دامن زدن تنش‌های فرقه‌ای در افغانستان اند، مسوول این "قساوت" عنوان کرده است.

پرنیل کاردل معاون نمایندۀ ویژۀ ملل متحد برای افغانستان با نشر پیام همدردی گفت "تحمل دینی و فرقه‌یی از ارزش‌های مردم افغانستان است و مستحکم باقی خواهد ماند."

مقام‌های افغان گفتند که حوالی ساعت ۱۲:۲۰ چاشت امروز مهاجم انتحاری بر مراسم مذهبی اربعین (۴۰ محرم) شیعیان در مدرسۀ باقرالعلوم واقع در چهارقلعۀ چهاردهی از مربوطات حوزه ششم امنیتی خود را منفجر کرد.

سفارت ایالات متحده در کابل، یوناما و فرماندهی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان با نشر پیام‌های جداگانه این رویداد را به شدت نکوهش کرده اند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی پولیس کابل، در محل رویداد به خبرنگاران گفت که تمام کشته‌ها و زخمیان این رویداد افراد ملکی می‌باشند.

اسماعیل کاووسی مسؤول مطبوعات وزارت صحت عامۀ افغانستان به صدای امریکا گفت، بر اساس آمار کابل آمبولانس تا حال بیش از ۳۰ کشته و حدود ۸۵ زخمی را به شفاخانه‌های کابل منتقل شده است. کاووسی تأکید کرد که ارقام قابل تغییر است.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با نکوهش این حمله گفته است، حمله بالای اماکن مقدس و مذهبی، دشمنی آشکار با اسلام و مردم افغانستان است و آن را تلاشی برای نفاق‌افگنی عنوان کرده است.

بر اساس اعلامیۀ ریاست جمهوری، آقای غنی به تمامی مسؤولین صحی دستور داده‌ است، تا به زخمیان این حادثه رسیدگی صورت گیرد.

عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان نیز در صفحۀ تویترش، ضمن نکوهش این حمله، هدف قراردادن افراد به شمول کودکان در مسجد را جنایت جنگی خوانده است.

در ۲۱ میزان مراسم مذهبی عاشورا در کارتۀ سخی کابل هدف حملۀ مهاجم انتحاری داعش قرار گرفت که در آن دست کم ۱۸ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شد.

XS
SM
MD
LG