لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملۀ انتحاری کابل را به دوش گرفت


این حمله در ساحۀ پل محمود خان در نزدیکی وزارت دفاع به وقوع پیوست
این حمله در ساحۀ پل محمود خان در نزدیکی وزارت دفاع به وقوع پیوست

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملۀ انتحاری صبح امروز در ساحۀ پل محمود خان واقع در حوزۀ دوم امنیتی شهر کابل را به دوش گرفت.

در این حمله که بر موتر حامل کارمندان ریاست امنیت ملی افغانستان صورت گرفت، چهار نفر کشته و کم از کم ده نفر دیگر زخمی شده است.

گروه دولت اسلامی با نشر پیامی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده است که مهاجم آن گروه در موتر حامل کارمندان امنیت ملی نفوذ کرده و واسکت انتحاری خود را منفجر کرده است.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی برعلاوۀ محکوم‌کردن این حمله گفته است که "تروریستان از طریق ایجاد وحشت و جنایت به اهداف باداران شان رسیده نمی توانند".

بر اساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، آقای غنی تأکید کرده است، گروه‌های تروریستی به خاطر ایجاد ترس و وحشت و مختل نمودن امنیت مردم افغانستان، اماکن مقدس و عامه، مسافرین و نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

در این ساحه تعداد زیاد دفاتر دولتی از جمله ریاست محافظت از رجال برجسته امنیت، وزارت دفاع و مؤسسات خارجی موقعیت دارد که در گذشته نیز چندین بار شاهد حملات مشابه بوده است.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG