لینک های دسترسی

Breaking News

در امریکا رقابت های "سوپر تیوزدی" جریان دارد


بر اساس نظرپرسی های تازه دونالد ترمپ و هیلری کلنتن در صدر فهرست کاندیدان احزاب شان قرار داردند
بر اساس نظرپرسی های تازه دونالد ترمپ و هیلری کلنتن در صدر فهرست کاندیدان احزاب شان قرار داردند

با فرا رسیدن مهمترین روز در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده، در دوازده ایالت این کشور امروز همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می شود.

کاندیدان هردو حزب دیروز آخرین تلاش هایشان را جهت کسب اعتماد مردم و اخذ رای آنان در انتخابات امروز به خرج داده و بر اساس نظرپرسی های تازه دونالد ترمپ از حزب جمهوریخواهان و هیلری کلنتن از حزب دموکراتان در صدر فهرست کاندیدان احزاب شان قرار داردند.

انتخابات امروز برای دانالد ترمپ از اهمیت خاص برخوردار می باشد. زیرا نتایج امروز ممکن راه نامزدی از حزب جمهوریخواه به مقام ریاست جمهوری را برای او هموار کند.

دونالد ترمپ که قبلاً نیز در سه ایالت (نیوهمشر، کارولاینای جنوبی و نوادا) انتخابات مقدماتی و کاکس ها را برنده شده است، به جز از ایالت تکساز در باقی تمام ایالت های که در انتخابات امروز شامل اند نیز محبوبیت دارد.

یک نظر سنجی مشترک از سوی CNN و ORC نشان داده است که در میان کاندیدان جمهوریخواه، دونالد ترمپ ۴٩ در صد، سناتور مارکو روبیو ١٦ در صد و سناتور تد کروز ١٥ در صد حمایت مردم را با خود دارند.

از جانب دیگر کاندیدان دموکرات نیز در انتخابات مقدماتی و گردهمایی حزب امروز اشتراک می ورزند.

براساس نظر پرسی های اخیر، هیلری کلنتن ٥٥ در صد حمایت مردم را باخود دارد. در حالیکه رقیب اش سناتور برنی سندرز از حمایت ٣٨ در صد برخوردار است.

ایالت های که امروز در آن انتخابات مقدماتی برگزار شده است عبارتند از آله باما، ارکنساس، جورجیا، مساچوستس، مینی سوتا، اوکلاهوما، تینسی، تکساس، ورمانت و ویرجنیا می باشند.

از جانب دیگر جمهوریخواهان در الاسکا و دموکراتان در کولرادو نیز رای می دهند.

در انتخابات مقدماتی امروز، کاندیدان هردو حزب با یک آزمون بزرگ روربر هستند زیرا نتایج امروز در انتخاب آنان به حیث کاندید نهایی احزاب مربوطۀ شان در "کانونشن" یا جلسۀ انتخاباتی احزاب - که قرار است در ماۀ جولای برگزار شود، کمک خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG