لینک های دسترسی

Breaking News

بشارالاسد:'مسئول کشته شدن هزاران سوری نیست.'


مظاهره کنندگان سوری در مخالفت با بشارالاسد
مظاهره کنندگان سوری در مخالفت با بشارالاسد

بشار الاسد رئیس جمهور سوریه به یک خبرنگار امریکائی گفته است که وی مسؤل کشته شدن هزاران سوری نبوده و ادارۀ نیروهای را در دست ندارد که سرکوبی خشونت بار را انجام می دهند.

آقای اسد طی مصاحبۀ با شبکه تلویزیونی (ای بی سی) به روز چهارشنبه گفت، با وجودی که وی رئیس جمهور است اما مالک کشور نبوده و آن نیروها، نیرو های وی نیستند.

وی گزارش ملل متحد در مورد کشته شدن چهار هزار تبعه سوریه را مورد سوال قرار داده گفت اکثریت کشته شده گان طرفداران حکومت بودند.

رهبر سوریه می گوید تفاوت زیاد بین داشتن یک پالیسی برای سرکوبی و ارتکاب اشتباهات توسط بعضی از مقامات موجود است.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نظر امریکا را در مورد دخالت اسد در سرکوبی جنبش صلح آمیز مخالفین حکومت تکرار نموده گفت، مُضحک است که رئیس جمهور سوریه در عقب این نوع بازی ها خود را پنهان می نماید و می گوید قدرت و صلاحیت کشورش بدست او نیست.

در عین حال هلری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا به روز سه شنبه با هفت تن از رهبران مخالف حکومت سوریه در ژنیو ملاقات نمود. وی به اعضای ارشد شورای ملی سوریه گفت انتقال دموکراتیک در سوریه تنها برکناری بشارالاسد نیست بلکه ایجاد مسیری است به سوی تطبیق قانون و حفظ حقوق شهروندان سوریه بدون در نظر داشت تفاوت های قومی و جنسی

XS
SM
MD
LG