لینک های دسترسی

Breaking News

سوریه بیش از ۲۰۰ میلیارد خساره دیده است


جنگ سوریه ٣ میلیون و ۸۰۰ نفر را وادار به مهاجرت به کشورهای همسایه و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در داخل آنکشور از خانه هایشان بیجا نموده است.
جنگ سوریه ٣ میلیون و ۸۰۰ نفر را وادار به مهاجرت به کشورهای همسایه و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در داخل آنکشور از خانه هایشان بیجا نموده است.

جنگ چهار ساله سوریه، حدود ۲۰۲ میلیارد دالر برای اقتصاد آنکشور خساره وارد کرده است و نابرابری را برای مردم آنکشور که در تلاش برای یافتن غذا هستند، به سطحی بی ‌سابقه بلند برده است.

میزان ویرانی‌ های اقتصادی و اجتماعی چهار سال جنگ داخلی در سوریه، در گزارش جدیدی با حمایه سازمان ملل متحد، به تفصیل تشریح شده است.

در حالی که درگیری ‌های چند ملیتی علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بر خشونت‌های داخلی سوریه دامن زده است، این گزارش می‌ گوید جنگ حدود ۲۰۲ میلیارد دالر خساره برای اقتصاد سوریه داشته است.

سطح بیکاری که در آغاز جنگ در سال ٢٠١١ حدود ۱۵ درصد بود در پایان سال ٢٠١۴ نزدیک به ۵۸ درصد بالا رفته است؛ و از جمله هفتده و نیم میلیون نفوس فعلی آنکشور چهار میلیون آن بیکار اند. قابل یادآوریست جمعیت سوریه ٢۱ میلیون نفر میباشد که حدود سه و نیم میلیون آن در نتیجه جنگ داخلی به کشور های دیگر مهاجر شده اند.

این گزارش همچنین می ‌گوید در سال ۲۰۱۴ میلادی، میزان فقر در سوریه ادامه داشته و اینک از هر پنج سوری، یک نفر آن در فقر بسر می ‌برد.

این در حالیست که در یافتن یک راه حل سیاسی برای جنگ سوریه، هنوز هیچ پیشرفت واقعی صورت صورت نگرفته است.

این جنگ چهار ساله حدود ۲۲۰ هزار تن را کشته، ۳ میلیون و ۸۰۰ نفر را وادار به مهاجرت به کشورهای همسایه نموده است. همچنان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در داخل آنکشور مجبور به بیجا شدن از خانه های شان شده اند.

به گزارش مرکز پژوهش‌ های سیاسی سوریه، سال‌ ها خشونت، بویژه بر کودکان سوریه، تاثیر گذاشته است. نیمی از اطفال آنکشور به مکتب نمی‌ روند و بسیاری از آنها از حدود سه سال بدینو نتوانسته ‌اند که در صنوف درسی حضور یابند.

سازمان ملل متحد در ماه دسمبر ۲۰۱۴ گفته بود که، یک چهارم مدارس سوریه، همراه با نیمی از شفاخانه های آنکشور آسیب دیده یا کاملا ویران شده ‌اند.

در همین حال در خبری جداگانه، داکتران بدون مرز می ‌گوید بیش از ۶۰۰ پرسنل صحی در جریان جنگ ۴ ساله سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش این گروه از داکتران فعال در زمینه حقوق بشر، در این مدت ۱۸۳ واحد صحی در نقاط مختلف سوریه، ۲۳۳ بار هدف حملات عمدی و غیرعمدی قرار گرفته‌اند.

داکتران بدون مرز بشار اسد را مسؤل این تلفات می ‌داند و می‌ گوید بر اساس مدارک موجود مرگ ۱۳۹ نفر مستقیماً ناشی از شکنجه یا اعدام بوده است.

XS
SM
MD
LG