لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش اوباما در کسب حمایت در مداخله نظامی بر سوریه


رئیس جمهور اوباما
رئیس جمهور اوباما
متخصصین امور می گویند که اگر رای گیری در مورد دخالت نظامی امریکا به سوریه امروز صورت می گرفت در مجلس نماینده گان رد می شد. رئیس جمهور اوباما گفته که این وظیفه او است تا مردم امریکا را در مورد طرح خود متقاعد بسازد.

رئیس جمهور اوباما: « این امکان پذیر است که من نتوانم، در نهایت، اکثریت مردم امریکا را قانع سازم که این یک حرکت درست است. هر عضو کانگرس تصمیم می گیرد که برای حفظ امنیت امریکا و جهان راه درست کدام است.»

متخصصین امور می گویند روز های آینده وخیم است. تامس من از بروکنگز انستیتوت می گوید:« پشتیبانی اکثریت هنوز در مجلس نمایندگاه دیده نمی شود. کار بسیار زیاد باقی مانده ، مذاکرات زیاد باید بین اعضای هردو حزب صورت گیرد.»

در همین حال کمیته روابط خارجی سنا مسوده فیصله را برای هدف قرار دادن قابلیت قوای نظامی سوریه تصویب کرد، تا رسیدن به توافق روی مداخله نظامی امکان پذیر شود.

از جانب دیگر در جلسه روز جمعه گروه بیست کشور اقتصادی جهان یا جی بیست در روسیه نظریات مختلف در مورد مداخله نظامی ایالات متحده بر سوریه موجود بود.

در جریان مذاکرات جی بیست، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، متحد عمده سوریه، و بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا حامی پیشگام مداخله نظامی علیه سوریه، با هم مقابل شدند.

رئیس جمهور اوباما گفت: « بیشتر از یک هزار و چهار صد نفر در سوریه تلف گردید، که اضافه تر از چهارصد تن آن اطفال بود. هدف من اینست که قواید بین المللی را در قسمت منع سلاح کیمیایی حفظ کنیم.»

اما ولادیمیر پوتین می گوید نصف رهبران گروه جی بیست از موقف وی پشتیبانی نمودند به این معنی که هر نوع تصمیم علیه سوریه باید از تائید شورای امنیت سازمان ملل متحد برخوردار باشد.

ولادیمیر پوتین گفت :«کشور های که علیه این اقدام بودند، روسیه، چین، هند، اندونیزیا، بزرگترین کشور اسلامی جهان از نظر نفوس، برازیل، ارجنتاین، و افریقای جنوب.»

اما زمانی که پوتین در مورد استفاده سلاح کیمیایی در سوریه ابراز شک و تردید کرد، اکثریت با او موافق نبود.

کوشش اوباما به قناعت اعضای مخالف کانگرس در بخش سوریه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00


در آخرین واکنش، رئیس جمهور بارک اوباما گفته است که پس از حملۀ سلاح کیمیایی که توسط رژیم سوریه انجام شده، امریکا نمی تواند خاموش بماند. آقای اوباما در سخنرانی هفته وارش که از رادیو و انترنت پخش می شد گفت که ایالات متحده نمی تواند این موضوع را نادیده بگیرد. او همچنان گفت که امریکا باید علیۀ سوریه اقدام نظامی محدود کند تا از حملات کیمیایی در آینده جلوگیری شود. اما وی افزود که سوریه جنگ دیگری همانند جنگ عراق و افغانستان نخواهد بود.
XS
SM
MD
LG