لینک های دسترسی

Breaking News

کرد های سوری متهم به نقض حقوق بشر شدند


سازمان عفو بین الملل: ایتلاف به رهبری امریکا و کسانی که با کردها هماهنگی دارند نه باید سوی رفتار با افراد ملکی را نادیده گیرند
سازمان عفو بین الملل: ایتلاف به رهبری امریکا و کسانی که با کردها هماهنگی دارند نه باید سوی رفتار با افراد ملکی را نادیده گیرند

سازمان عفو بین الملل می گوید که جنگجویان کرد در شمال سوریه که با حمایت ایالات متحده همراه می باشند، با مجبور ساختن هزران تن برای رهایی منازل شان و از بین بردن ساختمان ها، ممکن دست به جرایم جنگی زده باشند.

به گفتۀ این سازمان، محققان این اداره ضمن بررسی تصاویر گرفته شده توسط ماهواره، از ١۴ شهر و قریه در ولایات الحسکه و الرقه که تحت کنترول جنگجویان کرد قرار دارند، نیز دیدن نموده اند.

مسولان این سازمان همچنان اضافه می کنند که شواهد بدست آمده نشان می دهد که بیجا شدن افراد ملکی و تخریب ساختمان ها در آن مناطق، در نتیجۀ جنگ صورت نگرفته است.

مقام های سازمان عفو بین الملل می گویند که در گزارش تهیه شده توسط محققان آن اداره، واضحاً شواهد شکنجه کردن عمدی افراد ملکی در ساحات که قبلاً تحت تصرف گروه دولت اسلامی قرار داشت، دیده می شود.

در یافته های تازۀ این سازمان همچنان آمده است که در میان افراد بیجا شده، بیشتر آنان را عرب و ترک ها تشکیل می دهد.

سازمان عفو بین الملل از جنگجویان کرد خواسته است تا تخریب منازل افراد ملکی را خاتمه ببخشند و برای کسانی که منازلشان به شکل غیر قانونی از بین برده شده است، جبران خساره بدهند.

این سازمان همچنان از ایتلاف به رهبری ایالات متحده و کسانی که با کرد ها هماهنگی دارند خواسته است تا سوی رفتار با افراد ملکی را نادیده نه گیرند.

تلاش ها برای بهبود وضعیت

سازمان عفو بین الملل در حآلی از شکنجه های کردهای سوری در برابر افراد ملکی پرده برداشته است که ستفن دیمستورا نمایندۀ خاص ملل متحد برای سوریه، به منظور ایجاد تفاهم میان مقامات روسیه و ایالات متحده و همچنان ختم جنگ در سوریه با استفاده از راه های سیاسی، امروز با مقامات روسی ملاقات داشت.

​آقای دیمستورا که قرار است به واشنگتن نیز سفر کند، مبارزه با دهشت افگنان را در سوریه با اهمیت خوانده اما گفته است که به منظور ختم خشونت ها در سوریه به یک روند سیاسی و شمولیت کشورهای منطقه در آن نیز ضرورت می باشد.

به باور آقای دیمستورا، مداخلۀ روسیه در جنگ داخلی سوریه به حمایت از رئیس جمهور بشارالاسد، باعث شده است تا وضعیت در آن کشور و منطقه شاهد تحولات جدید و باعث بیجا شدن ۴٠ هزار نفر گردد که با احتمال شدت جنگ این رقم می تواند افزایش یابد.

از جانب دیگر سرگی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه دیروز بیان داشت "باوجود آن که مسکو در تمام عرصه ها نظر مشترک با متحدین منطقوی خود و امریکای ها ندارد اما پیشرفت ها قابل ملاحظه با واشنگتن در مورد وضعیت در سوریه صورت گرفته است."

تلاش ها برای حل منازعۀ سوریه در حالی صورت می گیرد که آن کشور در طول چند هفتۀ گذشته شاهد شدیدترین جنگ بوده است. در حآلی که نیروهای حکومتی سوریه دیروز یک بار دیگر با حمایت هوایی روسیه قادر به پیشروی در شماری از نقاط آن کشور بود، ایالات متحده ٥٠ تن از مهمات خفیفه را از طریق هوا به شورشیان مخالف حکومت در شمال آن کشور پرتاب نمود.

به گفتۀ یک مقام نظامی امریکا، پرتاب این مهمات بخشی از ستراتیژی تجدید شدۀ است که ایالات متحده به منظور کمک با شورشیان برای مبارزه با جنگجویان گروه دولت اسلامی، هفتۀ گذشته آن را اعلام نمود.

XS
SM
MD
LG