لینک های دسترسی

Breaking News

گیرماندگان جنگ سوریه و عراق در وضعیت بسیار بدی استند


اداره پناهندگان ملل متحد از وقوع وضعیت بسیار دشوار برای صد ها هزار نفر در مناطق درگیر جنگ در سوریه و عراق هشدار می دهد.

آن اداره می گوید که کمبود منابع مالی به ارزش بیش از ۵۸ میلیون دالر سبب شده تا تلاش ها صرف برای کمک به آسیب پذیرترین افراد در جریان فصل زمستان متمرکز گردد.

حملات تندوران گروه دولت اسلامی در عراق سبب شده تا ۱،۹ میلیون نفر از خانه هایشان فرار کنند. این افراد از دسترسی به خانه، آسایش و سایر لوازم که زندگی را درجریان ماه های آینده قابل تحمل سازد، محروم اند.

ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان می گوید که میزان نیازمندی ها در عراق بلند است اما منابع تمویل آن اداره در مقایسه به شمار بیجاشدگان تازه پایین است. او افزود که روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ پناهنده از منطقه کوبانی سوریه به شمال عراق می رسند.

فلمینگ می گوید که حدود ۸۰۰ هزار بیجاشده داخلی در منطقه کردستان عراق به سرپناه و سایر کمک ها شدیداً نیاز دارند. او اضافه کرد که کمیشنری عالی متحد در امور پناهندگان برای کمک به ۶۰۰ هزار تن آمادگی گرفته بود، اما اکنون کمک های زمستانی صرف برای ۲۴۰ هزار بیجاشده داخلی در عراق بسنده است.

به گفته فلمینگ، وضعیت در سوریه نیز به همین اندازه بد است. او گفت: "در سوریه ما آمادگی برای کمک به ۱،۴ میلیون نفر در جریان فصل زمستان گرفته بودیم. اما بدبختانه، ما تنها منابع پولی برای کمک به ۶۲۰ هزار نفر را تا ماه دسمبر داریم. پس از آن برای ماه های جنوری و فبروری که سرد ترین ماه ها است، باید چارۀ جستجو کرد."

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان شمار مجموعی پناهندگان و بیجاشدگان داخلی سوری و عراقی را با هم جمع نموده که از آن یک رقم تکان دهنده بدست آمده است - ۱۳،۶ میلیون نفر، که در اثر درگیری های و خشونت در کشور های شان بیجا شده اند.

امین عواد، رئیس دفتر شرق میانه و شمال افریقا در کمیشنری عالی متحد در امور پناهندگان که به تازگی از کردستان عراق برگشته، هشدار می دهد که مردم در جریان ماه های سرد زمستان با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود.

عواد گفت که آروزمند است تا کمیشنری عالی متحد در امور پناهندگان برای همه کمک کند، اما این توانایی را ندارد، بناً باید توزیع کمک های اش را اولویت بندی کند. او افزود که این کار شامل توزیع کمک ها به آنانی است که در سردترین نقاط اربیل، دوهوک و شمال سوریه زندگی می کنند.

این مقام ملل متحد همچنین گفت باید به آنانی که در فضای باز در مراکز تجمی، خیمه و کمپ ها زندگی می کنند، نیز کمک های زمستانی توزیع گردد.

آقای عواد گفت: "آسیب پذیر ترین جمعیتی که من واقعاً نگران آن استم، کودکان نوزاد می باشند که با خطر پایین آمدن درجه حرارت بدن و سرما زدگی می باشند - همانگونه که سال گذشته در سوریه شاهد آن بودیم."

برنامه توزیع کمک های زمستانی در عراق و سوریه بخش از یک تلاش چند اداره است. کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در تهیه سرپناه و شماری از اقلام غیر غذایی به پناهندگان و بیجاشدگان تمرکز دارد.

توزیع اقلام امدادی چون کمپل های حرارتی، لباس زمستانی و فرش های پلاستیکی نیز توسط کمیشنری مذکور صورت می گرد.

گزارش: لیزا شلاین

ترجمه: میرویس رحمانی

XS
SM
MD
LG