لینک های دسترسی

Breaking News

اجلاس دوستان مخالفین سوریه در استانبول


در کنفرانس دوستان سوریه که امروز در شهر استانبول ترکیه آغاز گردید، دهها کشور که در صدد ایجاد شرایط برای یک سوریه ای جدید میباشند، از مخالفین سوریه خواستند تا متحد شده و در مقابل رژیم استبدادی بشارالاسد بدیل دیموکراتیک را ارایه کنند. اشتراک کننده گان همچنان تقاضای وضع تعزیرات شدیدتر وفشار دیپلوماتیک جهت منزوی ساختن بیشتر رژیم بشار الاسد را نمودند.

هلری کلنتن وزیرخارجۀ ایالات متحده به روز یک شنبه از رئیس جمهور سوریه خواست تا از اجرای عملیات علیه غیرنظامیان دست بردار شود در غیر آن با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

بیش از هفتاد وزیر خارجه کشورهای غربی و عربی که قیام های سوریه را حمایت میکنند برای مذاکرات به هدف وارد کردن فشار جهت عملی نمودن آتش بس فوری و تقاضای وحدت مخالفین در صف های پراگنده، در استانبول گردهم جمع شدند.

هلری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده که در میان شرکت کنندگان نشست یک روزه به میزبانی رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه بود، سرکوبی مظاهرات را توسط رژیم بشار الاسد محکوم نمود.

کلنتن گفت: "موقف ما این است که وی باید کنار رود. امکان هیچ نوع مذاکراتی با وی تصور نمیرود، اما در این زمان ما میخواهیم از مخالفین بشنویم که آنها چه میخواهند و چگونه اقداماتی انان را حمایت خواهد کرد."

در جمع اشتراک کننده گان در این کنفرانس ، از گروه های مخالف حکومت سوریه، شورای ملی سوریه بود که سعی دارد حامیان بین المللی را قانع سازند که مخالفین میتوانند اختلافات داخلی خود را حل نموده و یک حکومت واحد را تشکیل دهند.

در عین حال، حامیان بشارالاسد در بیرون از محل نشست دوستان سوریه، مظاهره نمودند که زدو خورد های نیز از آن گزارش شده است. بعضی از مطاهره کنندگان تصاویر بشارالاسد و برخی نیز پرچم های روسیه و چین را تکان میدادند.

XS
SM
MD
LG