لینک های دسترسی

Breaking News

فشار کشور های بزرگ صنعتی بر روسیه در ارتباط با سوریه


وزرای خارجۀ هفت کشور بزرگ صنعتی جهان که به گروه هفت یا G7 نیز مسما است، به روز دوشنبه برای بحث در بارۀ حمله کیمیایی در سوریه و واکنش نظامی ایالات متحده به آن، جلسۀ فوری تشکیل دادند. شرکت کنندگان به هدف اِعمال فشار بر روسیه برای پایان دادن حمایت اش از بشارالاسد رئیس جمهورسوریه، تاکید کردند.

آنجلینو آلفانو ، وزیر امور خارجه ایتالیا که میزبانی این نشست را داشت، گفت: "حمایت گسترده اروپا برای حمله نظامی ایالات متحده بین شرکای آن تجدید یک هم آهنگی ، پیش از نخستین جلسه G-7 از زمان رسیدن دونالد ترمپ به قصر سفید بود."

از سوی دیگر، وزیر خارجه ایالات متحده حین اشتراک در مراسم یاد بود از قتل عام سال ۱۹۴۴در ایتالیا گفت: "کسانی که علیه مردم بی گناه جرم و جنایت میکنند ، پاسخگوی عملکرد شان خواهند بود.

یک مرکز فرماندهی مشترک متشکل از نیروهای روسیه، ایران و شورشیان حامی بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه گفته اند که حمله ایالات متحده بر میدان هوایی سوریه خود عبور از خط قرمز بود و بر هر نوع تهاجم پاسخ خواهند گفت و حمایت متحدان خود را برای آن افزایش خواهند داد.

این گروه دریک رسانۀ نظامی موسوم به ایلام الحربی ابراز داشته است که آنچه که امریکا در سوریه انجام داد تجاوز به سوریه و عبور از خط قرمز بود.

کرملین به روز یکشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران در یک تماس تلفونی گفته اند که اقدامات تهاجمی ایالات متحده علیه سوریه مجاز نبوده و نقض قوانین بین المللی می باشد.

این دو رهبر همچنین روی این حادثه مربوط به سلاح های کیمیایی در ادلب سوریه خواستار تحقیق و بررسی شده اند.

درعین حال ریکس تلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده، عدم واکنش روسیه را تسهیل دهنده حمله کییمایی میداند. وی گفت که مسکو در عملی ساختن موافقتنامه سال ۲۰۱۳ برای حفاظت و زدایش سلاح کیمیایی در سوریه ناکام مانده است.

ریکس تلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده، میگوید که اولویت نخست امریکا، شکست دادن گروه داعش است و حمله اخیر بر سوریه، "صرف مربوط به استعمال مهیب سلاح های کیمیایی علیه زنان و کودکان" بود.

اگر رئيس جمهور فرمان اقدام نظامی بیشتر بر سوریه را صادر کند، تقاضا ها برای تایید آن از سوی کانگرس بیشتر خواهد بود.

حمله کیمیایی هفته گذشته در سوریه، باعث هلاک شدن بیش از ۸۰ نفر شد و باعث هدف قرار دادن پایگاه هوایی در سوریه توسط ایالات متحده و استفاده از قوت برای اولین بار علیه نیرو های اسد توسط رئیس جمهور ترمپ گردید.

XS
SM
MD
LG