لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر یک پایگاه هوایی سوریه 10 کشته بر جا گذاشت


حمله بر یک پایگاه هوایی سوریه 10 کشته بر جا گذاشت
حمله بر یک پایگاه هوایی سوریه 10 کشته بر جا گذاشت

سوریه با ضرب الاجل اتحادیۀ عرب تا ختم روز جمعه مواجه می باشد تا توافقنامۀ را به امضا برساند که به اساس آن ورود ناظران را به آن کشور اجازه دهد، در غیر آن متحمل تحریم به خاطر سرکوبی مظاهره کنندگان میگردد.

ضرب الاجل اتحادیۀ عرب بالای سوریه روز جمعه ختم می شود. این درحالی است که گروه مخالف سوریه گفته است که خشونت در جریان مظاهرات جان 47 تن دیگر را گرفته است.

گروه ناظر حقوق بشر بریتانیا، مستقر در سوریه مشعر است که بیشتر این مرگ و میر در شهر حُمص صورت گرفته و قربانیان شامل اعضای فراری نیرو های امنیتی و اردوی سوریه و همچنان افراد ملکی در آن کشور می باشند.

نمایندگان اتحادیۀ عرب، یک بار دیگر به روز شنبه ملاقات خواهند کرد تا در صورتیکه دمشق به تقاضا های آنان جواب رد بدهد، روی وضع تعزیرات بحث و مذاکره نمایند.

از سوی دیگر اردوی سوریه "عناصر خارجی" را متهم به گردانندگی حملۀ بالای پایگاه هوایی آن کشور نموده است. در این حمله ده تن از کارمندان نظامی کشته شده اند.

یک سخنگوی نظامی سوریه که نامش مشخص نیست با تأیید این حمله گفت:

" یک گروه مسلح دهشت افگن توطیۀ حمله بر پایگاه هوایی را انجام داده است که در آن شش تن از پیلوت ها، یک افسر تخنیکی و سه تن دیگر از کارمندان یک پایگاه هوایی را که در فاصله میان حمص و پلمیرا موقعیت داشت، به روز پنجشنبه به شهادت رسانیده اند. این حمله علیه آنعده کارمندان مسلکی ما که برای استفاده از طیاره های جنگی مدرن تربیه شده بودند، تأیید کنندۀ دست داشتن عناصر خارجی و حمایت آنان از این عملیۀ دهشت افگنانه می باشد، تا توانمندی های جنگی نیرو های ما را تضعیف نموده باشند.

از سوی دیگر هزاران نفر به روز جمعه در سرتاسر شهر حُمص زمانی به مظاهره پرداختند که ضرب الاجل اتحادیۀ عرب در خصوص اجازه دادن ورود ناظرین به آن کشور بدون عکس العمل سوریه کشور خاتمه یافت، اما یک منبع اتحادیۀ عرب می گوید که اتحادیۀ عرب تا اخیر روز جمعه به دمشق وقت داده اند تا در مورد جوابی ارایه دارد.

وزرای اتحادیۀ عرب به آژانس خبررسانی رویترز به روز پنجشنبه در قاهره گفته اند که آنان تعزیرات را به روز شنبه بالای سوریه وضع خواهند کرد، مگر اینکه دمشق توافق نماید تا ناظرین داخل کشور شده و برنامۀ طرح ریزی شدۀ اتحادیۀ عرب را در خصوص ختم خشونت های هفت ماهه در آن کشور ، خاتمه دهد.

ضرب الاجل تا ساعت 1 بعد از ظهر به وقت محل ختم می شود. اما یک مقام اتحادیۀ عرب که نخواست اسمش افشا شود به آژانس خبررسانی رویترز گفت: "سوریه با ارسال نامه یی خواهان توضیحات بیشتری شده است."

اتحادیۀ عربی شمولیت سوریه را در آن اتحادیه دو هفته قبل به تعلیق درآورد. براساس بیانیۀ نشر شدۀ این اتحادیه در ختم نشست آنان، تعزیرات احتمالی می تواند پرواز ها به جانب سوریه، معاملۀ آن کشور با بانک مرکزی، راکد ساختن حساب های بانکی حکومت سوریه و قطع معاملات مالی را در بر داشته باشد.

XS
SM
MD
LG