لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن مذاکرات آتش بس در سوریه را به تعلیق درآورد


در طول دوازده روز گذشته به شمول ١٠٦ کودک، ٣۴٢نفر در شهر حلب سوریه کشته شده اند
در طول دوازده روز گذشته به شمول ١٠٦ کودک، ٣۴٢نفر در شهر حلب سوریه کشته شده اند

ایالات متحدۀ امریکا مذاکرات در مورد آتش بس در سوریه را با مسکو در حالت تعلیق در آورد. واشنگتن دلیل این کار را ادامۀ حملات نظامی روسیه در برابر اهداف ملکی در سوریه خوانده است.

الیزابت ترودو سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا روز گذشته بیان داشت که "روسها بسیار واضح ساخته اند که حملات را که ما چند روز قبل بر یک شفاخانه شاهد آن بودیم، توقف نم یدهند."

سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا همچنان اضافه کرد که "ما احساس کردیم که با روسیه در یک حالت قرار گرفیتم که دیگر به یک هدف مشترک نمی رسیدیم."

روسیه این اقدام ایالات متحده را مایوس کننده خوانده و گفته است که باوجود تصمیم اخیر واشنگتن، مسکو تلاش های خود را جهت حل بحران سوریه ادامه خواهد داد.

مقامات امریکایی قبل از این به کرات هشدار داده بودند که اگر روسیه حملات هوایی اش را در شهر حلب سوریه متوقف نسازد، از مذاکرات دوجانبه با روسیه بیرون خواهد شد.

تنش ها پس از آن افزایش یافت که یک کاروان امداد رسانی ملل متحد به تاریخ ١٩ سپتمبر مورد یک حملۀ هوایی قرار گرفت. ایالات متحده در آن حمله روسیه و حکومت سوریه را ملامت دانست.

هردو طرف به منظور کاهش خشونت ها، دسترسی گیرماندگان به کمک های بشری و سرکوب کردن گروه های تروریستی، ماۀ گذشته به یک آتش بس مؤافقه کردند، اما دیری نه گذشت که به ناکامی انجامید.

ایالات متحده ساعت ها پس از آن مذاکرات دوجانبه با مسکو را به تعلیق درآورد که ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته با امضای یک فرمان، مؤافقۀ دوجانبه میان روسیه و ایالات متحده مبنی بر از بین بردن پلوتونیم قابل استفاده در اسلحه را به تعلیق در آورد.

مذاکرات میان واشنگتن و مسکو مبنی تحکیم ثبات در سوریه در حالی به تعلیق آمده است که بر اساس یک گزارش سازمان صحی جهان، در طول دوازده روز گذشته به شمول یکصدو شش کودک، سیصدو چهل و دو نفر در نتیجۀ در گیری های اخیر در شهر حلب کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG