لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: اسرائیل مقاومت منطقوی را نادیده می گیرد


علی لاریجانی، رئیس پارلمان ایران ، حملات هوایی اسرائیل را برسوریه تقبیح کرده می گوید که این ثبوت دیگری است که حکومت نتان یاهو می خواهد که مقاومت منطقوی را برضد ملت یهودی نادیده بگیرد.

حمله اسرائیلی که در سه روز گذشته دوبار صورت گرفته است، نشان دهنده ازدیاد دخالت اسرائیل در جنگ داخلی خونین سوریه می باشد.

رئیس پارلمان ایران گفته است که اسرائیل مقاومت دربرابر اسرائیل را کمترجلوه می دهد.

لاریجانی می گوید: "طیارات جنگنده اسرائیلی بروز یک شنبه اطراف پایتخت سوریه را بمباردمان نمودند که در اثر آن چندین انفجار رخ داد. اخبار ضد و نقیضی از موقعیت دقیق و اهداف در نظر گرفته شده مواصلت نموده است."

ثنا، آژانس خبری دولتی سوریه، گزارش میدهد که در جمرایا در یک مرکز تحقیقی درشمال غرب دمشق انفجاراتی رخ داده است.

به اساس گزارش های اولیه این انفجارات در اثر شلیک میزاییل های اسرائیلی بوده است.

شبکه تلویزیونی المنار، که متعلق به حزب الله لبنان می باشد، می گوید که مرکزتحقیقی جمرایا هدف قرار نگرفته بلکه یک مرکز نظامی مورد حمله قرار گرفته است.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا
ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا
یک فعال مستقر در دمشق گفت که حمله در نزدیک کوه های قاسیوم رخ داده است که درناحیه مشرف به دمشق موقعیت دارد. تاهنوز اردوی سوریه درین باره کدام تبصره ای نکرده است.

یک مقام رسمی استخباراتی در شرق میانه، که از ذکر نام خویش خود داری کرده است، به اسوشیتد پرس گفته است که درحمله روز جمعه محموله هایی از میزاییل های رهبری شده ساخت ایران هدف قرار گرفته شده که به مقصد حزب الله درانجا نگهداری می شد.

واکنش بریتانیا

وزارت خارجه بریتانیا گفته است که منازعه ای که در نتیجه حمله طیارت اسرائیلی برسوریه پیش آمده است، ممکن ازمحدوده سوریه بیشتر گسترش یابد و تمام شرق میانه را احتوا نماید. تاکید شده است تا به مخالفین حکومت سوریه محدودیت های رسانیدن سلاح برداشته شود

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا می گوید: "تمام کشورها باید در پی امنیت ملی خویش باشند واعمالی را بسر رسانند تا امنیت ملی خویش را حفاظت نمایند. من آنچه را که اسرائیل انجام داده است محکوم نکرده ام. ولی درین حوادث اخیر ما باید تایید رسمی حکومت را بدست بیاوریم قبل ازین که من درین مورد چیزی بیشتری بگویم."

حملات هوایی اسرائیل برسوریه رژیم این کشور را در یک حالت عجیبی قرار داده است.

هرگاه در مقابل این حملات کدام جواب موافق ندهد معنی این را میدهد که رژیم ضعیف می باشد.

اما اگر جواب این حملات را به اردوی اسرائیلی بدهد درین صورت رژیم قوی یهودی اسرائیل را در حقیقت به منازعه کشانیده است.
XS
SM
MD
LG