لینک های دسترسی

Breaking News

شهر حلب در محاصره نیروهای حکومتی سوریه است


اردوی سوریه به حمایت هوایی قوای روسیه شهر حلب را که در کنترول مخالفان حکومت آن کشور قرار دارد، تحت محاصره قرار داده است.

جنگ های شدید میان گروه های متخاصم در این کشور، تخطی از آتش بس موقت است که به تاریخ بیست و هفتم ماه فبروری، نافذ گردید. هر یک از گروه های درگیر جنگ، طرف مقابل را به نقض آتش بس متهم می کند.

در همین حال، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از طرف های در گیر خواسته است تا در عوض جنگ بر ضد همدیگر، فعالیت شان را بر ضد گروه های دهشت افگنی متمرکز کنند.

تونر گفت "در واقع جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، نگرانی خود را با سرگی لافروف، وزیر خارجه روسیه در این مورد بیان کرد. در عین حال، تلاش صورت گرفت تا اطمینان حاصل شود که در روز های بعدی تلاشی برای رعایت آتش بس صورت گیرد".

مارک تونر افزود "بحث ها شامل این بود تا مشخص گردد که گروه های مختلف در کدام مناطق حضور دارند و فعالیت ها بر ضد گروه داعش یا دولت اسلامی و جبهه النصره متمرکز گردد که آتش بس را امضا نکرده اند."

در همین حال، استفن دی مستورا، نمایندۀ ویژه ملل متحد در سوریه، با افراد پر نفوذ منطقه در مورد گفتگو های صلح که قرار است در ژینف برگزار گردد، ملاقات می کند.

دی مستورا گفت "دور بعدی گفتگو های صلح ژینف، بسیار مهم است، زیرا ما به صورت اخص در مورد انتقال سیاسی، اداری و اصول اساسی قانون اساسی تمرکز خواهیم کرد."

در حالیکه سوریه برای انتخابات پارلمانی آن کشور آمادگی می گیرد، محمد الوموری، یک تحلیلگر سیاسی، می گوید که شماری زیادی از شهروندان سوریه، خواهان مشارکت در مسایل سیاسی اند.

اردوی سوریه به حمایت هوایی قوای روسیه شهر حلب را محاصره کرده است.
اردوی سوریه به حمایت هوایی قوای روسیه شهر حلب را محاصره کرده است.

الوموری گفت "شماری زیادی از کاندید ها گفته اند که شهروندان سوری خواهان مشارکت در روند سیاسی کشورش شان استند. هرکس در انتظار است تا پاسخی در مورد پیشرفت سیاسی به دست بیاورد."

اما حمایت روسیه از حکومت بشار الأسد، رئیس جمهور سوریه، گفتگو های صلح را با پیچیدگی مواجه کرده است. این در حالیست که مخالفان حکومت سوریه اصرار دارند که بشار الأسد نباید در حکومت انتقالی نقش داشته باشد.

اسد الزوبی، یک عضو ارشد کمیته عالی مذاکرات صلح سوریه، می گوید که آنان خواهان روند دموکراسی در سوریه استند.

الزوبی گفت "ما تلاش می کنیم تا راه دموکراتیک، کثرت گرا، حقوق مدنی پیدا شود که در آن ، همه از حقوق و وجایب مساوی برخوردار باشد. از لحاظ ملی گرایی و فرقه گرایی هیچ تفاوتی میان شهروندان وجود ندارد. به همین شکل، تفاوت مذهبی وجود ندارد. ما به همین شکل باید در سوریه زندگی کنیم."

اما تا حال، موقف حکومت سوریه در مورد مسایل چون جامعه دموکراتیک، حق و تصمیم مردم در مورد اینکه آیا می خواهند اسد را انتخاب کنند یا نه، تزلزل نا پذیر به نظر می رسد.

XS
SM
MD
LG