لینک های دسترسی

Breaking News

بشارالاسد: گزینهء جز پیروزی ندارم


آرشیف: رئیس جمهور سوریه گفته است که اگر برندۀ جنگ نگردد، کشورش از "نقشه حذف" خواهد شد
آرشیف: رئیس جمهور سوریه گفته است که اگر برندۀ جنگ نگردد، کشورش از "نقشه حذف" خواهد شد

رئیس جمهور سوریه گفته است اگر برندۀ جنگ آن کشور نگردد، سوریه "از نقشه حذف" خواهد شد.

آقا اسد در مصاحبه ای با روزنامه "فيسرنجي لست" گفته است که حکومت وی نتوانست با مخالفین که در گفتگو های صلح اشتراک کرده بودند، به "نتایج" دست یابد.

بیانات آقای الاسد ظاهراً نماینگر اعتماد به نفس وی را نشان می دهد، شخصی که تاکید به شکست شورشیان در آن کشور دارد. آقای الاسد همچنین از ایجاد نظام فدرالی که از سوی گروه های کردی در آن کشور مطرح شده است، مخالفت نشان داده است.

آقای الاسد در این مصاحبه گفته است "قسمی که چندی قبل گفتم، ما امید بزرگ داریم که بزرگتر می شود و این امید متکی به اعتماد به نفس است. بدون اعتماد به نفس هیچ امیدی وجود نخواهد داشت. به هر حال، چارۀ جز پیروزی نداریم".

الاسد در این مصاحبه همچنین گفته است که هرگاه برندۀ جنگ آن کشور نگردد، معنی اش این است که سوریه "از نقشه حذف" خواهد شد.

پس از بیش از شش سال منازعه در سوریه، حال آقای الاسد از لحاظ نظامی در غرب آن کشور دست بالا دارد. روسیه، ایران و جنگجویان وابسته به گروه حزب الله لبنان از رژیم بشارالاسد حمایت می کنند.گزارش های وجود دارد که ایران حتی شیعه های افغانستان را تجهیز و برای حمایت رژیم به سوریه اعزام کرده است.

در منازعۀ سوریه، صد ها هزار نفر کشته و میلیون ها تن دیگر یا از خانه های شان بی جا شدند و یا مجبور به ترک کشور شان شدند.

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر، در بیش شش سال گذشته، ۴۷۰ هزار نفر در سوریه کشته شده؛ بیش از شش میلیون نفر از خانه های شان بی جا شده اند؛ و چهار اعشاریه هشت میلیون شهروند سوری مجبور به ترک کشور شان شده اند.

XS
SM
MD
LG