لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری نیرو های امنیتی سوریه بر اجتماع عزاداران


گلوله باری نیرو های امنیتی سوریه بر اجتماع عزاداران
گلوله باری نیرو های امنیتی سوریه بر اجتماع عزاداران

شاهدان عینی میگویند، نیرو های امنیتی سوریه به روز شنبه در جریان مراسم عزاداری که به هزاران نفر اشتراک داشتند، ۱۲ غیرنظامی را به ضرب گلوله به قتل رسانیدند.

این خشونت ها در حالی رخ میدهد که براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده استفاده از قوه را علیه مظاهره کنندگان صلح جو محکوم نموده و ایران را متهم به کمک در این سرکوبی ها نموده است.

در مراسم جنازه قربانیان درگیری روز جمعه بین نیرو های امنیتی و مظاهرکنندگان در شهرک بیزرأ در حومه شهر دمشق، که هزارن تن در آن شرکت داشتند، مردم در حالیکه تابوت ها را بر شانه داشتند شعار های را علیه حکومت سر میدادند.

تلویزیون الجزیره تصاویری را بنمایش گذاشت که نشان میداد عزاداران در حالیکه گلوله ها در اطراف شان اصابت مینمود، در حال فرار بودند. همچنان گزارش شده است که نیرو های امنیتی بر گروهی از عزاداران در شهرک ایزرا که از یک پل بالای شاهراه عبور میکردند، گلوله باری نمودند.

مطبوعات دولتی سوریه ادعا میکنند که صفحات اجتماعی فیس بوک، یو تیوب و تیوتر در مورد حوادث آنکشور دروغ میگویند.

آژانس خبری سانا که دولتی میباشد اصرار میورزد که قوت های از خارج مطبوعات را به بیراهه کشانیده و در تعداد مظاهره کنندگان اغراق میکنند.

مخالفین مظاهره کننده هم در جواب به این ادعا ها لوحه های را با خود حمل میکنند که میگوید حکومت دروغ میگوید.

گروهای حقوق بشر میگویند، طی تظاهرات ضد رئیس جمهور بشارالاسد به روز جمعه در سراسر آنکشور بیش از ۷۵ تن به قتل رسیده اند. فهاد ال مصری یکی از مخالفین حکومت سوریه میگوید مردم بروز شنبه در شهر های درعا، حمز و در حومه شهر دمشق کشته شده اند. وی اضافه میکند که برعلاوه کشته شدن و زخمی تعدادی کثیری از مردم بروز جمعه، به هزاران تن دیگر هم تحت توقیف قرار گرفته اند.

XS
SM
MD
LG