لینک های دسترسی

Breaking News

طاهر اشرفی خواستار عذرخواهی کرزی شد


کرزی گفته است که طاهر اشرفی باید به "عقلانیت بازگردد"
کرزی گفته است که طاهر اشرفی باید به "عقلانیت بازگردد"
بدنبال انتقادات شدید از اظهارات ادعا شده یی طاهر اشرفی، یک رهبر شورای علمای اسلامی پاکستان، در باره مشروعیت حملات انتحاری در افغانستان او به صدای امریکا گفت که هرگز حملات دهشت افگنی را مشروع نخوانده است.

اشرفی ادعا می کند که رسانه ها و مقامات افغان اظهارات او را تحریف کرده اند.

رئیس جمهور افغانستان، شورای علما، وزارت خارجه و شورای عالی صلح افغانستان مشروع دانستن حملات انتحاری در افغانستان توسط طاهر اشرفی را شدیداً تقبیح کرده اند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان و اندرس فوغ رسموسن، سرمنشی ناتو هم به روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به اظهارات ادعا شده یی طاهر اشرفی، واکنش نشان دادند.

در تازه ترین مورد، آقای اشرفی به بخش اردوی صدای امریکا گفت "من افغانستان، فلسطین و کشمیر را کشورهای اشغال شده مسلمان خطاب کرده ام و گفته ام که جنگ مردم در آنجا، یک امر طبیعی است."

اشرفی خواستار عذرخواهی حامد کرزی از شخص خود وی شد. این ملای پاکستانی هشدار داد که بستن اتهامات به گفته او بی اساس، روند صلح در افغانستان را ضرر خواهد رسانید.

اظهارات دولتی نیست

در حالی که رئیس جمهور کرزی از دولت پاکستان هم به دلیل اظهارات طاهر اشرفی انتقاد ورزیده است، یک سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است که اظهارات افراد بیانگر موقف رسمی دولت پاکستان نیست.

معظم علی خان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به روز دوشنبه گفت که دولت پاکستان و علمای دینی این کشور بارها انجام حملات انتحاری را محکوم کرده و آنرا مغایر آموزه های اسلام گفته اند.

شماری از علمای اسلامی حملات انتحاری را، که بیشتر توسط شورشیان طالب در افغانستان انجام می گیرد، غیرشرعی دانسته اند اما رهبران طالبان این حملات را مشروع می شمارند.

گفته می شود که طالبان در چند سال گذشته، صدها حمله انتحاری در افغانستان را سازماندهی و انجام داده اند. بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان ملل متحد بیشترین قربانیان حملات انتحاری در افغانستان، غیرنظامیان اند.
XS
SM
MD
LG