لینک های دسترسی

Breaking News

ملا اختر محمد منصور: جهاد ادامه خواهد یافت


رهبر جدید طالبان در یک پیام صوتی که به او نسبت داده شده، می‌گوید که طالبان تا استقرار یک نظام اسلامی به جهاد در افغانستان ادامه خواهد داد.

یک وبسایت منسوب به طالبان افغانستان، پیام صوتی را منتشر کرده که مدعی است در روز انتخاب ملا اختر محمد منصور به عنوان رهبر جدید این گروه ثبت شده و در آن آقای منصور در جمع کسانی که به گفته این وبسایت برای بیعت با او گردهم آمده سخن میزند" تمام تصامیم به اساس شریعت اسلامی اتخاذ خواهد گردید چه در جنگ باشد و چه در صلح."

طالبان را به اتحاد و همبستگی دعوت کرد. ملا منصور در این پیام

منصور پس از آن مسولیت رهبری طالبان را به عهده گرفت که این گروه به روز پنجشنبه مرگ ملا محمد عمر را تائید کردند.

در عین زمان ایالات متحده امریکا از رهبران جدید طالبان خواست تا از این فرصت خوب استفاده نموده و در مذاکرات صلح بین طالبان وحکومت افغانستان اشتراک کنند.

دنیل فلدمن نماینده خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان که روی روند صلح کار می کند می گوید ایالات متحده امیدوار است تمام جوانب برای پیشبرد روند صلح تلاش ورزند.

در همین حال طالبان به روز شنبه گزارش ها در مورد مرگ جلال الدین حقانی را رد کردند. جلالدین حقانی بنیان گزار شبکه حقانی است که متهم به بعضی از مرگبار ترین حملات انتحاری در افغانستان می باشد.

حقانی در یکی از بیانیه های خود در سال ۲۰۰۱ اظهار داشته بود که از حمایت چندین کشور برخوردار است" چند کشور است، اما تا حال ما آنها را نگفته ایم که از ما حمایت کنند، اگر وقت آن رسید، کشور های است که ما را کمک می کنند. یک کشور نیست، دو نیست، سه نیست، چهار نیست، بیشتر از آن است."

حقانی که گفته می شود در سنین هفتاد قرار دارد در سالهای اخیر مریض بوده است.

در یک گزارش دیگر طالبان به روز شنبه سراج الدین حقانی، پسر جلالدین حقانی را منحیث یکی از دو معاون ملا منصور رهبر جدید طالبان معرفی کردند.

پس از مرگ ملا محمد عمر رهبر طالبان، گفته می شود اختلافات بر سر تعین رهبری جدید میان طالبان بوجود آمده و شماری با تعین ملا اختر محمد منصور مخالفت نشان داده اند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG