لینک های دسترسی

Breaking News

بازگشایی شاهراه سالنگ پس از حملات طالبان


این نخستین مورد حملهء طالبان بر شاهراه سالنگ در چندین سال خوانده شده است
این نخستین مورد حملهء طالبان بر شاهراه سالنگ در چندین سال خوانده شده است

طالبان مسلح صبح سه شنبه، شاهراه سالنگ را هدف حملات راکتی قرار دادند که در نتیجه برای مدتی این شاهراه به روی ترافیک مسدود شد.

وحید صدیقی سخنگوی والی پروان در تماسی به صدای امریکا گفت که طالبان از مسیر ولسوالی غوربند بالای کوه سالنگ رفته و انداخت‌هایی را به روی این شاهراه انجام دادند.

او گفت "نیروهای امنیتی به مجرد این که ساعت هشت صبح امروز این انداخت‌ها صورت گرفت به محل رسیدند و بیشتر از ۱۵ دقیقه فرصت ادامه این انداخت‌ها را ندادند".

اما بر اساس گزارش‌ها، مقامات ولسوالی سالنگ گفته اند که طالبان به صورت گروهی بالای شاهراه حمله کرده بودند و در حدود یک ساعت درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در سالنگ جریان داشته است.

این اولین باری است که شاهراه سالنگ تحت تهدید گلوله‌باری طالبان مسلح قرار می‌گیرد. آقای صدیقی تأکید کرد که امنیت شاهراه سالنگ به کلی تحت نظارت نیروهای امنیتی قرار دارد.

به باور سخنگوی والی پروان، طالبان با تهدیدکردن این مسیر می‌خواهند شکست‌های شان را در میدان جنگ تلافی کنند. پیش از این رویداد، طالبان در ماه‌های فبروری و اپریل سال روان میلادی دو حمله انتحاری را نیز در پروان انجام دادند که منجر به کشته‌شدن ۱۹ تن و زخمی‌شدن دست کم ۴۱ تن دیگر گردید.

هر چند در جریان حمله طالبان، شاهراه سالنگ به روی ترافیک مسدود شده بود؛ اما مقامات امنیتی گفته اند که اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان نیز در صفحۀ تویترش نوشته است که این شاهراه در حال حاضر به روی ترافیک باز است.

انفجار در بگرام

در یک رویداد دیگر، حوالی ساعت هفت‌ونیم صبح امروز در منطقۀ گُجر ولسوالی بگرام ولایت پروان، موترسایکلی مملو از مواد انفجاری در یک منزل مسکونی منفجر گردید.

وحید صدیقی سخنگوی والی پروان با تأیید این انفجار به صدای امریکا گفت که در این رویداد دو فرد مظنون کشته و یک تن دیگر زخمی گردید.

از سوی دیگر پولیس افغان یک تن را در رابطه به نگهداری این افراد مظنون در منزلش بازداشت کرده است.

اما دگروال الوزی احمدی قوماندان مرکز هماهنگی در پروان گفته است که دو حمله‌کننده انتحاری صبح امروز زمانی کشته شدند که موادانفجاری جاسازی شده در موترسایکل شان منفجر گردید.

به گفتۀ وی، این مهاجمین قصد داشتند که ولسوالی بگرام را هدف حمله انتحاری قرار دهند؛ اما خود شکار مواد انفجاری همراه شان شدند.

XS
SM
MD
LG