لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر کاروان معاون محبس پلچرخی در سالنگ


مقامات نظامی می گویند که این حمله زمانی به وقوع پیوسته است که زندانیان محبس پلخمری به کابل انتقال داده می‌شد
مقامات نظامی می گویند که این حمله زمانی به وقوع پیوسته است که زندانیان محبس پلخمری به کابل انتقال داده می‌شد

مقامات ولایت بغلان می‌گویند که مخالفین مسلح دولت در سالنگ شمالی از مربوطات ولسوالی خنجان ولایت بغلان، بالای کاروان موترهای معاون محبس پلچرخی حملۀ راکتی انجام دادند.

بسم‌الله عطاش عضو شورای ولایتی بغلان به صدای امریکا گفت، این حمله حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز زمانی به وقوع پیوست که کاروان موترهای سیدآغا خان معاون محبس پلچرخی از کابل به سوی پلخمری در حرکت بود.

به گفتۀ عطاش در این حمله، سه تن کشته و یک تن دیگر زخمی شده اند که یک خانم و دو محافظ معاون محبس پلچرخی در بین کشته‌شدگان شامل می‌باشند.

او گفت "از نزدیکی سرک در سالنگ شمالی طالبان بالای آنها انداخت کرده اند".

سخنگوی والی بغلان از این حمله اظهار بی‌خبری کرد؛ اما یک منبع امنیتی سالنگ که نخواست نامش فاش شود، گفت، این حمله زمانی به وقوع پیوسته است که زندانیان محبس پلخمری به ویژه زندانیان سیاسی به کابل انتقال داده می‌شد.

این منبع افزود که یک راکت بالای رنجر پولیس اصابت کرده که در نتیجه یک زندانی زن با دو پولیس کشته و سه پولیس دیگر زخمی شده اند.

هنوز مسؤولیت این حمله را طالبان به دوش نگرفته اند.

عملیات در دشت ارچی کندز

مقامات نظامی در ولایت کندز می‌گویند که به هدف سرکوب طالبان عملیاتی موسوم به "تندر 16" از ولسوالی دشت ارچی این ولایت آغاز گردید.

جنرال سید قربان موسوی رئیس ارکان فرقه بیست اردو گفت که تا کنون در نتیجۀ این عملیات ۲۳ مخالف مسلح دولت کشته و یازده تن دیگر زخمی شده اند.

جنرال موسوی افزود که در عملیات شبانۀ نیروهای ویژه، شش جنگجوی طالب نیز گرفتار شده اند؛ اما در این عملیات به نظامیان افغان آسیبی نرسیده است.

عبدالرحمان یک باشندۀ محل به صدای امریکا گفت، شب گذشته نیروهای خاص عملیات ویژه را در نزدیکی منزل آنان انجام دادند و شش تن را با خود بردند.

رئیس ارکان فرقه بیست اردو گفت که بازداشت‌شدگان به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده اند.

باشندگان کندز، هر باری که هیأت بلندپایه از کندز دیدن کرده است؛ خواهان راه‌اندازی عملیات جدی علیه مخالفین مسلح شده اند.

در حال حاضر برعلاوۀ عملیات‌های هوایی و زمینی نظامیان افغان، برخی اوقات نیروهای خارجی نیز حملات هوایی را انجام می‌دهند. هفتۀ گذشته در نتیجۀ حملات هوایی نیروهای خارجی، وسایط، اسلحه و مهماتی را که طالبان هنگام سقوط کندز به دست آورده بودند، منهدم گردید.

XS
SM
MD
LG