لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوالی یُمگان تا هنوز هم در تصرف طالبان است


قبل از این نیز طالبان ولسوالی یمگان را به تصرف درآورده بودند اما بعد از۳ روز نیروهای افغان این ولسوالی را دوباره تصرف کردند
قبل از این نیز طالبان ولسوالی یمگان را به تصرف درآورده بودند اما بعد از۳ روز نیروهای افغان این ولسوالی را دوباره تصرف کردند

ولسوالی یُمگان ولایت بدخشان تاهنوز هم در تصرف طالبان قرار دارد. سخی داد حیدری آمر امنیت قوماندانی امنیۀ ولایت بدخشان می گوید که درگیری های پراگنده تا هنوز هم در اطراف ولسوالی جریان دارد اما نیرو های امنیتی تا هنوز ولسوالی را تصرف نکرده اند.

آقای حیدری به رادیوآشنا گفت که در حمله نزدیک به ۳۰۰ طالب و جنگجوی خارجی شرکت کرده بودند که نیرو های امنیتی پس از پنج ساعت درگیری در تپه های اطراف ولسوالی عقب نشینی کردند.

آمر امنیت بدخشان از تلفات هر دو جناح درگیر خبر داده گفت که بیش از هشت طالب در ولسوالی یمگان کشته شده و پنج تن مجروح شده است. او اذعان داشت که نیرو ها امنیتی نیز تلفاتی را متقبل شده اند اما از رقم آن چیزی نگفت.

آقای حیدری گفت که تلفات غیرنظامیان به آنان گزارش نشده و تلاش صورت می گیرد به زودترین فرصت کنترول ولسوالی یمگان را دوباره به دست گیرند.

پیش از آن، سرپرست ولایت بدخشان گفته بود که کمک نیرو های هوایی به آنان رسیده و نیرو های امنیتی توانسته اند تا اندازۀ پیشروی کنند.

اقای ادیب گفت در ولسولی یمگان و ولسوالی های همجوار یمگان تا یکصد و هشتاد جنگجوی خارجی مصروف نبرد با نیروهای امنیتی افغان هستند.

اما سرپرست ولایت بدخشان در مورد تلفات این درگیری جزییات و معلومات بیشتر ارائیه نکرد.

قبل از این نیز طالبان ولسوالی یمگان را به تصرف درآورده بودند اما بعد از سه روز نیروهای امنیتی افغان آن ولسوالی را دوباره از تصرف طالبان بیرون کردند.

طالبان همچنان ولسوالی کران - منجان را قبل از این تصرف کرده بودند که این ولسوالی نیز پس از مدتی دوباره به تصرف نیروهای امنیتی افغان درآمد.

ادیب: ولسوالی یمگان را بزودی واپس خواهیم گرفت
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:43 0:00

XS
SM
MD
LG