لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان پولیس تسلیم شدۀ ولسوالی وردوج را رها کردند


طالبان چهار روز پیش حملات را بر این مرکز آغاز کرده بودند
طالبان چهار روز پیش حملات را بر این مرکز آغاز کرده بودند

معاون والی بدخشان می گوید که طالبان پس از تصرف مرکز امنیتی تیرگران در ولسوالی وردوج، ۱۰۷ منسوب امنیتی آن مرکز را رها کردند.

گل محمد بیدار به صدای امریکا گفت که فرماندهی این افراد را قوماندان سید جلال از باشندگان آن محل به دوش داشت. آقای بیدار افزود که سید جلال از قبل با طالبان دست داشت.

معاون والی بدخشان اضافه کرد که جنگ سه روز گذشته در ورودج نمایشی بود تا دلیلی باشد برای تسلیم دادن مرکز تیرگران برای جنگجویان گروه طالبان.

به گفتۀ مقام های ولایت بدخشان در ترکیب این ۱۰۷ نفر ۳۵ پولیس محلی، ۴۷ پولیس سرحدی و ۲۵ پولیس ملی شامل بود که همه ساکنان آن منطقه بودند.

طالبان ساعت هفت شام گذشته مرکز نیروهای امنیتی افغان را در منطقه تیرگران ولسوالی وردوج ولایت بدخشان تصرف کردند.

سخنگوی والی بدخشان گفت که حدود ۴۰۰ جنگجوی طالب بر مرکز تیرگران حمله کرده بودند. او گفت که مقادیر زیاد مهمات نیروهای افغان که برای سه ماه جنگ کافی بود، نیز به دست طالبان افتاده است.

آقای بیدار اضافه کرد که طالبان پیش از حمله، بزرگان قوم و ریش سفیدان را به نزد پولیس محلی وسرحدی فرستاده و خواستار تسلیم شدن آنان شده بودند.

در چند روز گذشته به دلیل خرابی هوا، اردوی ملی نتوانست که به پوسته تیرگران نیروهای کمکی روان کند.

هرچند درگیری در وردوج به گفتۀ معاون والی بدخشان نمایشی بوده است، اما در سه روز گذشته هشت منسوب پولیس محلی و سرحدی و ۱۴ شورشی مخالف دولت به شمول دو شهروند تاجکستان در آن کشته شد.

XS
SM
MD
LG