لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ولسوالی خان آباد كندز را تصرف كردند


طالبان در یک اعلاميه ادعا کرده اند که ولسوالی خان آباد را تصرف کرده اند.
طالبان در یک اعلاميه ادعا کرده اند که ولسوالی خان آباد را تصرف کرده اند.

ساعت چهار صبح امروز شنبه گروه طالبان بر مركز ولسوالی خان آباد كندز هجوم آوردند که پس از در گيري چندين ساعته بازارو بعدأ مرکز ولسوالی را تصرف کردند.

حیات الله امیری ولسوال خان آباد به صدای آمریکا گفت:" برای ما مورال می دادند که طالبان پنج نفر هستند و شما مقاومت بکنید، اما صبح چهار بجه بالای ما حمله صورت گرفت، تا به حال مقاومت کردیم، برای ما حتی یک تانگ ضربتی هم کمک نفرستادند."

وی افزود که طالبان بالای خان آباد حملات شدیدی را انجام دادند و به دلیل نرسیدن کمک به نیروهای امنیتی، آنها موفق شدند بازار ولسوالی را تصرف کنند.

حیات الله امیری افزود:" ولسوالی خان آباد سقوط کرد، طالبان قومندانی امنیه و مقر ولسوالی را در اختیار خود گرفتند در جنوب و شرق شهر بعضی از نیروهای ما موجود است و اکنون هم جنگ جریان دارد."

سید محمود دانش سخنگوی والی کندزمی‌گوید در خان آباد از چند روز به این‌سو جنگ دوام داشت و وضعیت بدتر از آنچه است که تصور می شود.

یکی دیگر از مقام های محلی کندز که نخواست نامش افشا شود، به صدای آمریکا گفتطالبان از قسمت غرب و منطقه چارتوت به ولسوالی خان آباد هجوم آوردند.

صبح امروز طالبان بر صفحات فیسبوک شان، ویدیو هایرا ازمسیر راه خان آباد- کندز کهبر پوسته های پولیس حمله کرده بودند و 14 تن را اسیر گرفته بودند به نشر رسانیدند.

سخنگوی والی کندر هم چنان به رادیو صدای امریکاگفت بر ولسوالی علی آباد نیز طالبان مسلح حمله کردند که از سوی نیروهای افغان به عقب نشینی مجبور ساخته شدند.

وی گفت که شام روز گذشته رئیس جمهور با اسدالله عمرخیل والی کندز نیز تلفونی صحبت کرد و تعهد سپرد که جهت کنترول جنگ مسئولین بلند پایه دولتی را اعزام می نماید.

آقای دانش می گوید کمک رئیس جمهور نیز تا به اکنون به کندز نرسیده است، اما آنان به این باورند که وضعیت امنیتی کندز روز به روز در حال وخیم شدن است.

از سوی هم طالبان در یک اعلاميه ادعا کرده اند که ولسوالی خان آباد را تصرف کرده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در نامۀ به رسانه ها گفته است که در جریان عملیات عمری شان جنگجویان این گروه مرکز ولسوالی خان آباد، قومندانی امنیه، فرماندهی استخبارات و فرقه های مربوط به این ولسوالی را و 9 پوستی امنیتی را تصرف کرده اند.

طالبان گفته اند که در پوسته های تصرف شده امنیتی، پوسته بندر شور، پوسته برادر قدیرک، پوسته کریم، پوسته محمد الله، پوسته خانو ، پوسته اختر تی پی، پوسته قریه ملا غلام و دو پوسته عکس داود ، را در اختیار خود در آوردند.

طالبان هم‌چنان ادعا کرده اند که به نیروهای امنیتی افغان تلفات جانی نیز وارد کرده اند؛اما تا کنون مقامات امنیتی کندز در اینرابطهچیزی نگفته اند.

از مدتی به این‌سو در چندین ولسوالی ولایت کندز جنگ میان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی افغان جریان دارد.

XS
SM
MD
LG