لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: حملات طالبان در ترینکوت عقب زده شد


از سه روز گذشته طالبان حملات شان را در ارزگان شدت بخشیده اند
از سه روز گذشته طالبان حملات شان را در ارزگان شدت بخشیده اند

در حالی که گروه طالبان ادعا دارند که در شهر ترینکوت داخل شده اند؛ اما وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که حملات این گروه در ترینکوت عقب زده شد.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در مصاحبۀ اختصاصی به صدای امریکا، پذیرفت که قبل از چاشت امروز گروه طالبان از بخش شمال‌شرقی شهر ترینکوت اندکی پیشروی کرده بودند؛ اما نظامیان افغان این حملات را عقب زدند که در نتیجه چهل جنگجوی طالب در این درگیری کشته شدند.

او گفت "دشمن می‌خواست با سقوط شهر ترینکوت دستاوردی داشته باشد؛ اما نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، این تحرکات دشمن را سرکوب کردند و فعلاً تمام محلات استراتیژیکی در شهر ترینکوت زیر ادارۀ اردوی ملی و پولیس ملی است".

جنرال رادمنش افزود که در حال حاضر، عملیات بازرسی خانه به خانه در شهر ترینکوت از سوی نظامیان افغان جریان دارد و به زودی این شهر از وجود مخالفین مسلح پاکسازی خواهد شد.

در دفع حملات طالبان در شهر ترینکوت، با استفاده از حملات توپچی و هوایی نیز استفاده شده است و نیروهای کمکی نیز از ولسوالی شاه‌ولی کوت ولایت کندهار به مرکز ارزگان رسیده اند.

وزارت دفاع افغانستان می‌پذیرد که برخی افراد پولیس محلی می‌خواستند با مخالفین مسلح همکاری کنند؛ ولی از سوی نهادهای امنیتی شناسایی و به پنجۀ قانون سپرده شده اند.

معلومات قبلی

طالبان با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده اند که امروز جنگجویان این گروه به شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان داخل شده اند؛ اما مقامات ولایتی ارزگان، این ادعا را رد می‌کند؛ ولی جنگ شدید در حومۀ شهر را می‌پذیرند.

ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان در صفحۀ تویتر خود نوشته است، جنگجویان این گروه صبح امروز موفق شده اند که به شهر ترینکوت مرکز ارزگان داخل شوند و اکنو در این شهر جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح جریان دارد. اما دوست‌محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان به صدای امریکا گفت، جنگجویان طالبان در شهر داخل نشده اند.

ولی آقای نایاب پذیرفت که در حومۀ شهر ترینکوت جنگ شدید میان نظامیان افغان و طالبان مسلح جریان دارد.

یک منبع در ولایت ارزگان می‌گوید که طالبان شب گذشته در یک کیلومتری شهر ترینکوت مرکز این ولایت، رسیده اند.

با تشدید جنگ در ارزگان از سه روز به این طرف، روز گذشته نیروهای تازه نفس به آن ولایت اعزام شده اند. هنوز در مورد تلفات این درگیری هنوز ارقامی منتشر نشده است.

XS
SM
MD
LG