لینک های دسترسی

Breaking News

شورای صلح: سفر هیات طالبان به پاکستان به ما ربط ندارد


هیات سه نفری طالبان روز گذشته وارد اسلام آباد شد.
هیات سه نفری طالبان روز گذشته وارد اسلام آباد شد.

شورای عالی صلح افغانستان ضمن ابراز بی خبری از تماس هیات دفتر سیاسی طالبان در قطر با مقام‌های پاکستانی می گوید که به دنبال رویداد اخیر تروریستی در کابل و موضعگیری سخت حکومت افغانستان، پاکستان در تلاش است که از رهگذر دیپلوماسی در قضیۀ افغانستان منزوی نشود.

مولوی عبدالخبیر وچقوند معاونشورای عالی صلح افغانستان به صدای امریکا گفت که سفر هیات طالبان از قطر به پاکستان، به این شورا هیچ ربطی ندارد.

با اینحال طالبان با نشر پیامی گفته اند که رهبری آن گروه به هیات متذکره دستور داده است تا در مورد وضعیت مهاجران افغان، مشکلات مرزی و رهایی زندانیان طالب از زندانهای پاکستان به ویژه رهایی ملا برادر آخند با مقام‌های پاکستانی مذاکره کند.

منابع دیپلوماتیک در پاکستان به صدای امریکا گفتند که در این هیات سه نفره شهاب الدین دلاور، جان محمد مدنی و ملا عباس آخند شامل هستند.

هرچند شماری از رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که هدف سفر اعضای طالبان به اسلام آباد "بررسی فضای مذاکرات صلح" با حکومت افغانستان است، پیام طالبان به مذاکرات آن گروه با حکومت افغانستان هیچ اشارۀ نکرده است.

ریاست جمهوری افغانستان نیز از اعزام هیات عالی رتبه دفتر سیاسی طالبان در قطر به اسلام آباد، اظهار بی اطلاعی کرده است و با وصف تماس صدای امریکا از ابراز نظر در این مورد پرهیز کرد.

خبر سفر هئیت طالبان از قطر به پاکستان در حالی صورت می گرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در یک جلسه مشترک شورای ملی آن کشور گفت توقع ندارد که پاکستان، طالبان را در میز مذاکره حاضر کند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان نیز این موضع گیری رئیس جمهور افغانستان را تائید کرده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG