لینک های دسترسی

Breaking News

مردان مسلح شش کارمند ماین پاکی را در هرات کشتند


Mine Field Afghanistan
Mine Field Afghanistan

مسئولین امنیتی هرات میگویند این افراد کارمندان موسسه ماین پاکی هیلوترست میباشند که حوالی ساعت شش صبح در ولسوالی کهسان مورد حمله گروهی مخالفین دولت قرار گرفتند.

عبدالرئوف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه هرات گفت افراد وابسته به گروه طالبان با حمله بر این ماین پاکان در منطقه "کمانه و دو اب" ولسوالی کهسان ۶ تن آنها را کشته و ۳ تن دیگر را اختطاف کرده اند.

آقای احمدی میگوید کشته شده گان ۴ گارد امنیتی، یک دریور و یک مسئول موسسه هیلوتریست میباشند.

وی همچنان گفت افراد گروه طالبان یک مسئول دیگر این موسسه و ۲ گارد امنیتی را با خود برده اند.

همزمان با این جنرال سمیع الله قطره قوماندان امنیه هرات در تماس تلفنی به رادیو آشنا صدای امریکا گفت این اتفاق زمانی در ولسوالی کهسان به وقوع پیوست که کارمندان ماین پاکی در حال آماده گی برای خنثی سازی ماین بودند.

بگفته قوماندان امنیه هرات بیشتر کارمندان این موسسه ماین پاکی باشنده گان ولسوالی کهسان هرات بودند که از چندی به این سو در قسمت خنثی سازی ماین در این ولسوالی فعالیت داشتند.

از سوی دیگر مل پاسوال محمد جمعه عدیل قوماندن زون ۷۰۵پولیس سرحدی در غرب افغانستان ، از کشته شدن دو طالب به شمول یک قوماندانشان در درگیری با ماین پاکان خبر میدهد.

آقای عدیل میگوید در این درگیری همچنان دو کارمند دیگر موسسه ماین پاکی هیلوتراست زخمی شد اند که تحقیقات پولیس برای ردیابی مخالفین و آزادی کارمندان موسسه هیلوترست ادامه دارد.

خواستیم تا در این مورد نظر مسئولان موسسه هیلوترست در افغانستان را نیز با خود داشته باشیم اما با وجود تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی نشدند.

گروه طالبان تا بحال در این مورد ابراز نظری نکرده است.

شش ماه پیش نیز ۶۳ تن از کارمندان موسسه ماین پاکی هیلوترست توسط افراد مسلح ناشناس در ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات ربوده شدند که بعد از 7 ساعت درگیری و میانجیگری بزرگان قوم آزاد شدند.

موسسه ماین پاکی هیلوترست از سال ۲۰۰۶ میلادی در چهار ولسوالی پشتون زرغون ، گذره ، کهسان و گلران هرات فعالیت خود را اغاز نموده و تا سال ۲۰۱۸ میلادی همکاری اش را تداوم خواهد داد.

XS
SM
MD
LG