لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ میان طالبان هزاران نفر را در ننگرهار بیجا کرد


عکس از آرشیف
عکس از آرشیف
حدود یک هزار و پنجصد خانواده در نتیجۀ درگیری میان طالبان افغان و یک گروه تندروان پاکستانی از ولسوالی نازیان ننگرهار به مناطق دیگر فرار کردند.

عيسى عمر، ولسوال نازيان می گوید که گروه هاى طالبان افغان و لشکر اسلام پاکستانی در نازيان با هم درگير اند و باشندگان مجبور شده اند به مرکز ولسوالی نازیان و غنی خیل نقل مکان کنند.

آقاى عمر به رادیو آشنا گفت که درگیری در نزدیکی نقطۀ مرکزی خط دیورند صورت گرفت و رفتن آنها به آن منطقه دشوار می باشد.

به گفتۀ ولسوال نازیان این افراد "از خوف و هراس جنگ آواره شده اند، همه زنان و کودکان استند، افراد سرپرست خانواده ها در محل رويداد باقى مانده اند".

بیجاشدگان می گويند که از روز گذشته به اينطرف دچار مشکلات اند، يکى از آنها در مورد می گويد "هيچ چيزى باخود نیاورده ام، مشکل اتاق داریم، مشکلات نبود ديگر لوازم خانه است، آب دريافت نه مي شود مواد خوراکه نيست."

اداره مهاجرين، بیجا شدگان و عودت کنندگان ولایت ننگرهار براى کمک با اين بى جاشدگان داخلى اعلام آمادگى کرده می گوید که بزودی در همکاری با سازمان های امدادرسان، کمک های عاجل به محل فرستاده خواهد شد.

غلام حيدر فقيرزى، رئیس امور مهاجرین رئيس اين اداره گفت در نظر است تا فردا پرسونل و امکانات و مساعدت ها برای کمک به بیجاشدگان در نازيان فرستاده شود.

آمار دقیق بیجاشدگان داخلی در افغانستان در دست نیست، اما براساس آماری که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نشر کرده است، شمار بیجا شدگان داخلی در افغانستان به ۶۰۰ هزار نفر می رسد.
XS
SM
MD
LG