لینک های دسترسی

Breaking News

تندروان سه شبه نظامی پاکستانی را کشتند


مردان مسلح سوار بر موتر سایکل به روز جمعه پس از حمله بر سربازان ملیشه پاکستان در جوار پایگاه پشین موفق به فرار گردیده اند.

مسولیت این حمله را گروه جماعت الاحرار، یک شاخه جدا شده از طالبان پاکستانی به عهده گرفته است.

اخیراً این گروه مسولیت بیشترین حملات در سراسر پاکستان را به شمول حمله انتحاری اوایل ماه اگست سال روان را به عهده گرفته است که در ان بیش از ٧٠ نفر که اکثریت شان وکلای مدافع بودند کشته شدند.

سخنگوی شعبه نظامیان سرحدی پاکستان گفته است، این سه سر باز ملیشه که به روز جمعه کشته شده اند در حال گزمه روزانه بودند و موتر حامل شان از یک کمین هدف قرار گرفته است.

شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان مسکن جدایی طلبان بلوچ و شورشیان اسلامگرا ست که به گونه دوامدار علیه نهاد های حکومتی، نیروهای امنیتی و اقلیت های شعیه مذهب در منطقه حمله میکنند.

گفته میشود که رهبر طالبان افغان نیز برای پلان حملات در افغانستان از همین شهر استفاده میکند.

ایالت بلوچستان پاکستان در مرکز دهلیز اقتصادی چند میلیارد دالری چین و پاکستان موقعیت دارد که دو کشور را از طریق قطار آهن، شاهراه و پروژه های انرژی باهم وصل میکند.

مسولین در اسلام آباد هند را در تمویل گروه های مخالف حکومت در بلوچستان متهم میکند که به گفته انها هند با اینکار تلاش میکند دهلیز اقتصادی پاکستان- چین را که بیجینگ در آن به ارزش بیش از ۴٦ میلیارد دالر سرمایه گذاری کرده است مختل سازد. اما دهلی جدید این اتهامات را به شدت رد میکند.

XS
SM
MD
LG