لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان مسلح یک قاضی را در ولایت فراه دار زدند


طالبان مسلح تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده اند.
طالبان مسلح تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه به صدای امریکا می‌گوید این قاضی شمس‌الرحمان نام داشت که در محکمۀ استیناف فراه وظیفه اجرا می‌کرد و شب گذشته در قریه "دیوار سرخ" ولسوالی خاک سفید از سوی طالبان مسلح به دار آویخته شده است.

آقای مهری می‌گوید این قاضی دو روز قبل زمانی که از ولایت هرات به سوی ولایت فراه در حرکت بود، در منطقه "فراه‌رود" در ولسوالی بالابلوک توسط طالبان مسلح از موتر ۳۰۳پایین آورده شد و به ولسوالی خاک سفید انتقال گردید.

سخنگوی والی فراه می‌افزاید که جسد این قاضی ظهر روز شنبه به شفاخانه حوزوی شهر فراه انتقال داده شده است و تلاش‌های نیروهای امنیتی برای شناسایی و بازداشت عاملان این واقعه در ولسوالی خاک سفید آغاز شده است.

طالبان مسلح تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

متوقف ساختن موترهای مسافربری در شاهراه هرات – فراه، هرات - قندهار از سوی افراد طالبان تازه‌گی ندارد.

چند روز پیش نیز طالبان مسلح در مسیر ولسوالی گرشک ولایت هلمند چندین موتر مسافربری را متوقف ساختند و ۲۵ تن را با خود به نقطه‌ای نامعلوم بردند که بعد از پا درمیانی بزرگان قومی و نیروهای امنیتی آنها را رها کردند.

بعد از قتل سمیع‌الدین رهین سارنوال استیناف ولایت هرات از جانب افراد مسلح ناشناس در جریان دو ماه اخیر این دومین کارمند نهادهای عدلی و قضایی در حوزه غرب است که کشته می‌شود.

در همین حال یک کارمند امنیت ملی فراه با یک فرد ملکی توسط طالبان مسلح کشته شدند.

مردم محل ادعا دارند که طالبان این کارمند امنیت ملی را نخست تیرباران کرده اند و سپس به دار زدند؛ اما مقامات دارزدن کارمند امنیت را رد می‌کنند.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه می‌گوید این افراد روز جمعه زمانی که به سوی منزل خود می‌رفتند، در مسیر ولسوالی پشت کوه با کمین افراد طالبان برخوردند و کشته شدند.

XS
SM
MD
LG