لینک های دسترسی

Breaking News

روزنامهٌ امریکایی در مورد حذف اسمای طالبان از فهرست سازمان ملل متحد


روزنامهٌ امریکایی در مورد حذف اسمای طالبان از فهرست سازمان ملل متحد
روزنامهٌ امریکایی در مورد حذف اسمای طالبان از فهرست سازمان ملل متحد

یک گزارش نشر شده در یک روزنامهٌ معتبر امریکایی مشعر است که رئیس جمهور افغانستان، در نظر دارد تا از ملل متحد خواهان حذف نامهای حدود پنجاه عضو طالبان، از فهرست سیاه دهشت افگنی سازمان ملل متحد گردد.

روزنامهٌ واشنگتن پوست از قول یک مقام افغان، که اسمش ذکر نشده است، گزارش می دهد که تقاضای حذف نام های این اشخاص از فهرست سیاه، جزٌ از شرایط پیشبرد مذاکرات در مورد مصالحه با طالبان است.

حامد کرزی اخیراً تلاش ها را برای یک توافق سیاسی و پایان جنگ نه ساله افغانستان آغاز کرده است، و می کوشد تا با مقامات بلند پایه طالبان که می توانند وی را در این راستا کمک نمایند، تماس حاصل کند.

روزنامه می نویسد، مقامات سازمان ملل متحد با روند حذف نامها مقاومت نشان داده، تقاضای اسنادی را می نمایند که نشان دهندۀ رفع خشونت از سوی این اشخاص ، پذیرش قانون اساسی جدید افغانستان از سوی آنان ، و مشخص کننده قطع روابط شان با طالبان و القاعده باشند.

سازمان ملل متحد برای ۱۳۷ نفری که اسمای شان در این فهرست است یک سلسله قیودات بشمول سفر نمودن را وضع کرده است.

روزنامه می نویسد که ریچارد هالبروک، نمایندهُ خاص رئیس جمهور اوباما، برای افغانستان و پاکستان هفتهٌ قبل به نیویارک سفر نمود تا با مقامات سازمان ملل متحد در مورد تسریع پروسهٌ حذف نام این افراد ملاقات نماید.

اما روز نامه گزارش می دهد که ایالات متحدهٌ امریکا مخالف حذف نام طالبان تندرو مثل ملا عمر، رهبر طالبان افغان می باشد.

XS
SM
MD
LG