لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان حملات تهاجمی را در میدان وردک آغاز کردند


طالبان گفته اند که تمام تأسیسات نظامی نیروهای افغان زیر را آتش قرار داده اند .
طالبان گفته اند که تمام تأسیسات نظامی نیروهای افغان زیر را آتش قرار داده اند .

مقامات ولایت میدان وردک می‌گویند، طالبان صبح امروز بالای ولسوالی سیدآباد حمله کردند؛ اما وضعیت تحت کنترول نیروهای امنیتی قرار دارد؛ ولی طالبان ادعا کرده که تأسیسات نظامی این ولایت را هدف حمله قرار داده اند.

مقامات افغان در ولایت میدان وردک با تأیید حملات طالبان در ولسوالی سیدآباد این ولایت میدان وردک می‌گویند که از صبح امروز حدود ۴۰۰ جنگجوی طالب در ولسوالی سیدآباد، حملات شان را آغازکردند اما اکنون وضعیت تحت کنترول است.

عبدالرحمان منگل سخنگوی والی میدان وردک به صدای امریکا گفت "طالبان صبح امروز در ساحات ولسوالی سیدآباد حملات تهاجمی شان را آغازکردند که تلفات سنگینی بر آنان وارد شده است و تا کنون آمار تلفات آنان معلوم نیست".

آقای منگل افزود که طالبان مسلح یک پلچک را در ساحه سیدآباد تخریب کرده اند که برای مدت کوتاهی شاهراه کابل – کندهار مسدود بود اما اکنون این شاهراه به روی ترافیک باز است.

به گفتۀ مقامات افغان در میدان وردک، نیروهای امنیتی افغان ساحات آسیب‌پذیر را اکنون تحت کنترول دارند و از شدت نبرد کاسته شده است.

اما گروه طالبان ادعا کرده که از صبح امروز حملات گسترده شان را بر ولایت میدان وردک آغاز کرده اند و مسیرهای مواصلاتی کابل - وردک، کابل - کندهار به روی ترافیک مسدود شده است.

طالبان گفته اند که تمام تأسیسات نظامی نیروهای افغان به‌ شمول قطعه خاص و مرکز امنیت نیروهای افغان، اکنون زیر آتش جنگجویان این گروه قرار دارند.

ولایت میدان وردک در غرب کابل پایتخت کشور قرار دارد که طالبان مسلح در ولسوالی‌های جلریز، سیدآباد و شماری از ساحات آن حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG